waar in de bijbel staat iets over roddelen, vrienden,verkerong of uitgaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (2)

Verkering en uitgaan bestonden nog niet in de tijd van de bijbel, dus daar zul je niets over vinden.
Over vrienden en roddelen zijn wel veel teksten te vinden. Via http://www.biblija.net kan je op woorden zoeken. "Vrienden" geeft heel veel treffers. Roddelen geeft bij de Nieuwe Bijbelvertaling maar één tekst: Romeinen 1 vers 29. Maar "spreken kwaad" levert meer op. Bijvoorbeeld 1 Marcus 9 vers 39:
Jezus zei: ‘Belet het hem niet. Want iemand die een wonder verricht in mijn naam kan onmogelijk het volgende moment kwaad van mij spreken'.
Amadea
13 jaar geleden
Hoi, ik weet niet waar je het voor wilt weten, maar mocht je het interessant vinden voor jezelf of je club wat de bijbel erover zegt, dan kan Youth for Christ (Driebergen) je goed op gang brengen. Zij weten allerlei leuke boekjes en filmpjes.