Ja hoor, ik was 27.
Jong en onbezonnen als ik was.
Je kunt het alleen niet meer ongedaan maken, Je kunt wel je lidmaatschap opzeggen.

Toegevoegd na 42 minuten:
En het kan ook maar 1 keer. Als je bv hervormd gedoopt bent en je zou later katholiek wilklen worden, mag je niet opnieuw gedoopt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet waar, m'n zus is 2 x gedoopt. Als kind Bij de gereformeerd vrijgemaakt, en als volwassen bij de baptisten gemeente
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sherpa: wijsheid komt met de jaren, zullen wij maar zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ligt helemaal aan de kerk waar je bij zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij maakt het niet uit, van mij mag je je mag je zo vaak laten dopen als je wil. Maar het is toch echt iets eenmaligs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze antwoord is tog wel de besten, ik ben geholpen dank u wel

Andere antwoorden (12)

Als ik me niet vergis kun je altijd gedoopt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag altijd gedoopt worden, elke leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar is die min goed voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is hier iemand systematisch aan het minnen geweest zeker.
ja je kunt jezelf ten alle tijden laten dopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry maar mijn schrijf nederlands is soms teslecht voor woorden
Natuurlijk kan dat. Geen kerk zal dat weigeren want het betekent volgens de kerk dat je jezelf aan God overgeeft.
Dat zal geen kerk je willen onthouden.
13 jaar geleden
Ja het (sacrament) doopsel kan je zolang je leeft ontvangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan. Maar het verschil met kinderdoop is dat er dan wel meteen een geloofsbelijdenis aan gekoppeld is. In kerken met kinderdoop wordt een kind gedoopt als teken dat het bij de gemeente hoort, maar als een volwassene gedoopt wordt, geeft die meteen te kennen de leer van die kerk als de ware te erkennen. Ook in gemeenten met volwassendoop is dat meteen een geloofsbelijdenis.
Maar dopen kan tot op het sterfbed aan toe, daar is geen grens voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan idd zoals hierboven eerder is gezegd altijd gedoopt worden. In gereformeerde, PKN-kerken enz word je als kind gedoopt. Later als je 18 bent heb je zelf de keuze om voor God/Jezus te gaan. Je geeft dan een bevestiging dat je een kind van god bent als je er ook helemaal voor gaat. Bij de evangelische gemeente word een kind opgedragen wanneer die geboren word en ook christelijk opgevoed. Later kan hij/zij zelf kiezen of die gedoopt wil worden (de gemeente stelt vast wanneer het kind de keus mag maken meestal vanaf 16 jaar). Maar ook als je niet opgedragen word kan je gedoopt worden zolang je maar in Jezus gelooft. Maar stel je bent als kind gedoopt kan je jezelf ook laten overdopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals je bij de ANWB ook dubbel contributie mag betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha
Natuurlijk.
Kinderdoop is zelfs onschriftuurlijk.

Toegevoegd na 2 dagen:
kinderdoop moet eigenlijk zijn: babydoop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met welke leeftijd ben je geen kind meer vraag ik me af?
ja, dat kan op elke leeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan in welke kerk je zit. Bij sommige kerken is het zo als een baby 40 dagen oud is gedoopt wordt en dat is een gewoonte. Bij andere kerken maakt de leeftijd niet uit. Maar als je bekeerd bent en je wilt je graag dopen dan ben je in ELKE kerk WELKOM!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ouders kunnen ervoor kiezen om hun baby te dopen. Iemand met christelijke ouders is 'normaal' gedoopt als baby. Maar niet elke christen vindt dit 'normaal'.

Op elke leeftijd kun je gedoopt worden in de kerk! Gelukkig wel zou ik willen zeggen!
Als je echt in God gelooft wil je toch niets liever dan een verbond sluiten door middel van bijvoorbeeld de doop.

Ga eens naar je voorganger/dominee zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker kan dat! Ik ben als baby gedoopt, en als 22-jarige ook (eind vorig jaar). Mijn kinderdoop zag ik als de belofte dat mijn ouders mij met het geloof zouden groot brengen. Mijn volwassendoop was de belofte dat ik zélf volgens de Bijbel zal leven. Ik kom uit de RKK, daar is volwassendoop niet gebruikelijk. In de evangelische gemeente waar ik nu kom wel. Daar worden baby's opgedragen, en beslis je als volwassene zelf of je gedoopt wilt worden en wanneer. De bedoeling is dan dat je bij je doop een getuigenis aflegt. Ook gaat dit meestal door 'onderdompeling' dus ga je voor enkele seconden volledig onder water. Bij baby's is het enkel besprenkelen van het hoofd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enne... Jezus werd ook als volwassene gedoopt! De kinderdoop is zelfs helemaal niet Bijbels, komt nergens in de Bijbel voor.