hoe noem je iemand die niet geloofd(christendom), maar wel heel positief is tegen over het christendom en er soms ook in 'mee gaat'??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een sympathisant van het christendom.

Atheist

Ik geloof niet dat daar een speciaal woord voor is, maar wat denk je van christendom-aficionado

Het is moeilijk om daar een woord op te plakken. Iemand die open staat voor het geloof, maar het nog niet omarmd heeft.

Open minded.

Misschien agnost (iemand die niet weet of God bestaat) Maar een echt woord is er niet voor te geven.

Een bijwagen.

En als aanvulling op Loenie, want dat dan vast ook in het Nederlands: Ruimdenkend.

Pro christen..

Lifehacker. Ik ben niet gelovig opgevoed maar geloof wel in een hogere macht. Deze 'houding' maakt dat ik open sta voor alles wat mijn interesse heeft. Dit kunnen bijvoorbeeld onderwerpen zijn vanuit het christendom.

nieuwsgierig of ruimdenkend of geloofzoekend

Christen

De Bijbel geeft aan hoe we deze mensen mogen noemen. "zij die de kosten berekenen". De Bijbel roept op VOORDAT je Christen wilt worden te onderzoeken wat de voor- en nadelen zijn. Deze mensen zitten in de fase van de berekening (overweging van de keuze). God geeft ze de tijd tot een goede overweging te komen. Ze worden ook als zaad gezien die in goede aarde gevallen is, als het zaad goed is (deze mensen voor God kiezen), zullen ze wortel schieten en vrucht dragen. Omdat de Bijbel echter het zaad als het woord van God ziet en de ondergrond als het mensenhart, klopt deze laatste vergelijking bijbels gezien niet. Voor de duidelijkheid heb ik even afgeweken van de oorspronkelijke gelijkenis en de functie van "zaad"en "ondergrond "verwisseld. Ik geef dit vooral aan om bijbelleraren niet voor het hoofd te stoten.

Zichzelf :) Openstaand voor andere ideeën en stellingen, maar daar niet strikt vanuit gaat en toch zijn/haar eigen wending daaraan geeft.

dat is iemand die bewust of onbewust de raad van Jezus toepast "onderzoekt alle dingen maar behoud het goede" iemand die zoekende is denk ik!

Beleefd

Een ietsist. Dit is een vrij nieuwe term. Sinds een paar jaar regelmatig gebruikt voor mensen die in 'iets' geloven maar zeker niet in een bepaalde religie. Ik weet niet of er mensen zijn die zichzelf een ietsist noemen.

Je zou hem een 'Nicodemus' kunnen noemen, naar analogie van de persoon die 's nachts bij de Christus kwam, maar uit vrees niet voor zijn standpunt durfde uitkomen, maar toch blijk gaf van sympathie, en hiervoor in enige mate door de Christus werd beloond, waardoor er enige hoop voor hem bleef bestaan op discipelschap.

Een meegaande sympathisant van het christendom.

Iemand die niet geloofd maar er toch positief in meegaat is een beetje "christen dom".

christendomsympathisant

Een ware christen.

Een aspirant-gelovige

Dat is zoals de kerk het al eeuwen noemt een "Naam-Christen"

Hier is geen naam voor. Maar ik denk dat je zo'n iemand wel een 'SCHIJNheilige' mag noemen.