Zijn er vandaag de dag wonderen die vroeger de bijbel zouden hebben gehaald?

Zo ja, geef een voorbeelden..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou wel heel voorspellend zijn ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind je vraag wel erg grappig gesteld!

Het beste antwoord

We kunnen vliegen, praten met mensen die aan de andere kant van de wereld zitten en deze ook zien, naar de maan gaan, hebben medicijnen voor ziektes die indertijd dodelijk waren, kunnen bacteriën en sterren zien, leven zeker dubbel zo lang en verplaatsen ons met enorme snelheden.

AL deze prestaties zijn aanzienlijk indrukwekkender dan de vermeende wonderen in de bijbel. Want als je na gaat wat die wonderen zijn dan kan je niets anders stellen dat het hier om nogal simplistische, gelegendariseerde en overdreven verhalen gaat waarvan het uiterst onzeker is of ze wel hebben plaatsgevonden of dat ze het gevolg zijn van het ontbreken van brillen, skepticisme en kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, dat de olie-crisis uit de jaren 70, toen was het stil op straat...

Dat zou heden ten dage een wonder genoemd worden...

Toegevoegd op 23-06-2009 14:58:16
En de komende dodelijke griep die op stapel staat voor dit najaar, die komt er ook in... Dat zou ook weer gezien kunnen worden als wraak van God, om een of andere reden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke dodelijke griep heb je het over? Je hebt het hier hooguit over een paar procent. Net zoals bij iedere andere griep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paniekzaaien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toet... Het is al bekend dat de volgende griep een crossover van een veel virulenter virus zal bevatten en duizenden slachtoffers zal eisen dit najaar... Waarom slaan ze 2 antigriep-inentingen per persoon in? Denk je dat ze dat zomaar doen... Wie geeft er zomaar geld uit, welke regering doet dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De sprinkhanenplaag vind je dat ook bedenkelijk, staat wel in de bijbel... Het is weer een vraag over de bijbel, ik had het kunnen weten...
de gen-manipulatie bij de geteelde gewassen zou zeker de bijbel halen als wonder - al ben ik van mening dat niet alles wat de wetenschap "kan" ook werkelijk toegepast moet worden ! Met diezelfde gedachte in mijn hoofd noem ik clonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig is daar een website voor:

http://www.gewonewonderen.nl/

Toegevoegd op 23-06-2009 16:49:04
Er staan hele leuke wonderen op!

Ik denk dat dit ook de essentie is van een wonder. Wat voor de een normaal is, of een droom, of een beleving is voor een ander een wonder. In de bijbel staan nogal wat verhalen (bijv. over de wonderen die Jezus deed) die vanuit een bepaalde visie zijn geschreven. De mensen in die tijd begrepen het verhaal wat ermee werd vertelt zonder dat dit wat af deed aan het feit of het wonder letterlijk zo gebeurd was. Dat zie je ok aan de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb een paar van die wonderen gelezen, +1, ik vind ze echt 'verwonderlijk'.
Nee, want wonderen bestaan (jammergenoeg...?) niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het over de zeven wereldwonderen hebt, zou de maanlanding (1969) wel eens het achtste kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ze zijn wel van de wereld vertrokken en van de wereld afgeweest.
Bij nader inzien, zijn die wonderen allemaal tastbare zaken, maar dan zou de vlag in aanmerking kunnen komen die daar is neergezet.
Als pakweg 40 jaar geleden iemand tegen jou had gezegd wat de mogelijkheden in 2009 zouden zijn die internet de mensheid en de communicatie tussen mensen biedt, dan had je waarschijnlijk gezegd dat je niet geloofde dat dat ooit zou gebeuren. Je zou het een wonder vinden.
Doordat iedereen met de alle technische mogelijkheden mee-geëvolueerd is, lijkt het erop alsof er niets bijzonders meer gebeurt en alle nieuwe dingen worden maar 'for granted'' genomen, maar ik vind de TomTom al een wonder.

Maar de wonderen van de bijbel, ofwel, water in wijn veranderen, doden weer levend maken, blinden weer laten zien, ja, dat zijn toch dingen die nog niemand heeft kunnen nadoen (voor zover mij bekend) en dat blijven toch wonderen in de plus-categorie.