Of god wel of niet bestaat is een mening Is vrijheid van meningsuiting dan niet voldoende? Is Godsdienstvrijheid dan niet overbodig?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (7)

'Vrijheid van meningsuiting' brengt op zondagochtend mensen met aktetassen aan de voordeur, met 'Godsdienstvrijheid' kan ik van ze afwimpelen !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maak dat de paus maar eens wijs
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Godsdienstvrijheid gaat ook om het uitoefenen van die godsdienst. Dus nee, het is niet overbodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrijheid van meningsuiting gaat om wat je zegt. Vrijheid van godsdienst gaat ook om wat je gelooft, wat je bidt, waar je naar de kerk gaat, enz. De reden dat dat erin staat is ook een soort van extra veiligheidsmechanisme, omdat de overheid er een punt van wil maken dat ze dat belangrijk vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor veel mensen is het bestaan van God een feit, dus is het goed dat dit door het zo vast te leggen geen discussies geeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Godsdienstvrijheid heeft te maken met bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje of een kruisje. Dit is dus niet het zelfde als meninguiting. Maar wel erg goede vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het wel. Maar door het nog eens expliciet aan te geven in de grondwet geef je aan als land dat het echt een vrij land is. Denk ik.

Verder zou het afschaffen weer de indruk wekken dat de overheid (bepaalde) godsdiensten wil onderdrukken. Dus wat mij betreft mogen ze het zo laten.