Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Of god wel of niet bestaat is een mening Is vrijheid van meningsuiting dan niet voldoende? Is Godsdienstvrijheid dan niet overbodig?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

'Vrijheid van meningsuiting' brengt op zondagochtend mensen met aktetassen aan de voordeur, met 'Godsdienstvrijheid' kan ik van ze afwimpelen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maak dat de paus maar eens wijs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Godsdienstvrijheid gaat ook om het uitoefenen van die godsdienst. Dus nee, het is niet overbodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrijheid van meningsuiting gaat om wat je zegt. Vrijheid van godsdienst gaat ook om wat je gelooft, wat je bidt, waar je naar de kerk gaat, enz. De reden dat dat erin staat is ook een soort van extra veiligheidsmechanisme, omdat de overheid er een punt van wil maken dat ze dat belangrijk vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor veel mensen is het bestaan van God een feit, dus is het goed dat dit door het zo vast te leggen geen discussies geeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Godsdienstvrijheid heeft te maken met bijvoorbeeld het dragen van een hoofddoekje of een kruisje. Dit is dus niet het zelfde als meninguiting. Maar wel erg goede vraag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk het wel. Maar door het nog eens expliciet aan te geven in de grondwet geef je aan als land dat het echt een vrij land is. Denk ik.

Verder zou het afschaffen weer de indruk wekken dat de overheid (bepaalde) godsdiensten wil onderdrukken. Dus wat mij betreft mogen ze het zo laten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding