Waar gaan deze verzen over?

De galaten 3: 23-25 en de Openbaring 21: 1.
Antwoord die simpel is maar toch informatief wordt als beste gekozen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Gal. 3:23-25

Paulus noemde de Mozaïsche Wet een ’leermeester die tot Christus leidde’ .
Een leermeester uit oude tijden bracht kinderen naar school en weer naar huis. Hij was gewoonlijk niet de onderwijzer; hij leidde de kinderen slechts naar de onderwijzer.
Insgelijks was het de bedoeling van de Mozaïsche wet om godvrezende joden tot Christus te leiden.

Jezus beloofde dat hij „alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen” met zijn volgelingen zou zijn (Mattheüs 28:20). Toen de christelijke gemeente eenmaal was gevormd, diende de „leermeester” — de Wet — dan ook geen verder doel meer

Openbaring 21:1

Johannes zegt hier dat er „een nieuwe hemel en een nieuwe aarde” — een nieuwe aardse maatschappij onder een nieuwe regering, Gods koninkrijk.