Waarom zingen ze door een speaker?

Ik kijk net een vakantie film van vrienden die in Indonesie zijn geweest.
Nu hoor je een gelovige zingen/bidden door zo'n speaker die overal rond hangen.
Waarom doen ze dat? En dat begint al een uur of 5 's ochtends!
Het hoort bij hun geloof dat bidden en zo zoals bij ieder geloof, maar waarom moet de hele stad mee genieten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
3.7K

Het beste antwoord

Veel imams laten hun preken versterkt via luidsprekers horen op straat, zodat degenen die niet naar de moskee kunnen of willen komen, de boodschap toch meekrijgen.
Het is sowieso een oproep tot gebed.
De imam is de geestelijk leider/voorman van de betreffende moskee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een oproep tot gebed. Je kan het vergelijken met onze kerkklokken, die mensen oproepen naar de kerk te komen. Ook daar kan iedereen van meegenieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correct omschreven.
De meeste Indonesiërs zijn moslim. Vanuit de moskee wordt 5 keer per dag tot gebed opgeroepen: bij de dageraad, noen, namiddag, zonsondergang, en aan het begin van de nacht. ‘Allahu Akbar, Allahu Akbar’ roept de muezzin.
Amadea