Weet iemand op welke datum Nyepi (hindoe nieuw jaar) dit jaar precies valt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Antwoorden (2)

Dit jaar valt Nyepi op Zaterdag 5 Maart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de Wereld Feesten Almanak is het Hindoestaanse Nieuwjaarsfeest in 2011 op maandag 4 april.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.talisman.nl/azie/indonesie/praktische_informatie/: Nyepi Day op Bali
Belangrijk om te weten als u in april 2011 reist: Nyepi Day valt op 4 april 2011. Deze hindoeïstische nieuwjaarsviering volgens de Balinese kalender wijkt totaal af van de westerse. Op deze dag heerst er namelijk een totale stilte op Bali. Er is geen feest, geen muziek en dans, maar iedereen blijft thuis om te mediteren.
Er wordt deze dag niet gegeten en gedronken, niet gereisd, niet gewerkt. Het sociale leven komt tot een complete stilstand. Er wordt ook niet gevlogen, er zijn geen tours of transfers. Hotelgasten wordt dringend aangeraden die dag geen activiteiten buiten het hotel te ondernemen, zoals zwemmen in zee. De dag voorafgaand aan Nyepi Day is een dag van heilige ceremonies, processies, gamelanmuziek en fakkeloptochten.
Amadea