Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben al die sexuele schandalen rondom de katholieke kerk meer dan zat. Kan ik me laten "uitschrijven"?

Toegevoegd na 12 uur:
bedankt voor de reacties! Ik ga er mee aan de slag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
812

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan zie hieronder hoe dit gedaan moet worden
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb me een halfjaar geleden laten ontkatholieken. Op het web kun je vinden hoe je te werk moet gaan.

In mijn geval heb ik brieven geschreven naar de parochie waar ik gedoopt ben, mijn huidige parochie, de SILA, de centrale ledenadministratie en de gemeente. Alle instanties hebben netjes een brief teruggestuurd met de
mededeling dat ze mijn naam uit de registers hebben verwijderd. Dus als het goed is, ben ik nu officieel katholiek af.

Ontdopen schijnt niet mogelijk te zijn. Je bent nu eenmaal gedoopt, daar valt niks aan te veranderen. Je naam wordt dus niet uit het doopregister gehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GeenStijl heeft een HowTo geschreven over ontdopen, zie bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb deze vraag 7 maanden geleden gesteld.
En hier vind je alle antwoorden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/uitschrijven-rk-kerk-schrappen-doopregister.51068
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan je vraagt(als je gedoopt bent in die kerk)je doopcertificaat op.die hou je dan zelf bij je of die lever je dan weer in bij een andere kerk(maakt niet uit welke).
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding