Was mijn vraag 'Is god een *piep* of een *piep*?' beledigend?

Ik vind het namelijk een belediging voor mijn intelligentie dat ik steeds word lastiggevallen met allerlei religieuze vragen. Mag ik bij dat soort vragen ook op 'meld misbruik' klikken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Behoorlijk neerbuigend voor legoblokjes ja.

Ik vond je vraag wel neerbuigend ja. Toegevoegd op 25-05-2009 13:02:32 Ik vind dat je, over welk geloof dan ook, niet op zo'n manier hoort te spreken. Je mag alles vinden, daar ben je volledig vrij in. Ik vind alleen dat je het niet op deze manier hoeft te verwoorden.

Jazeker... Als er ook maar iets NEGATIEFS van de maken is over GOD dan ga je voor de bijl... en de moderators zijn wakker, dus nu moet je weer heel stil houden... En de moderator heeft ALTIJD gelijk... Toegevoegd op 25-05-2009 13:03:26 Als je nu een vraag durft te stellen over DOODSTRAF, maakt niet uit welk aspect dat er bedoeld wordt, dan krijg je zelf de doodstraf zonder vorm van proces wordt je door de moderator neergeknald... Toegevoegd op 25-05-2009 13:04:27 Ik ga even weg nu... Nu is het gevaarlijk op GV... Doei doei...

Zo ga je niet met welk geloof dan ook om. Dus ja, beledigend.

Ja !

Ik denk, maar dat zou je de moderator moeten vragen, dat hij weggehaald is omdat hij niets toevoegde in de zin van kennis. Het lijkt me dat de aandacht op jouw vraag werd gevestigd nadat ik dezelfde vraag stelde, maar god verving door jouw gebruikersnaam, dit had overigens meer te maken met kijken waar voor de moderator de grens ligt. Ik heb bij jouw vraag in ieder geval niet op 'meld misbruik' geklikt, maar misschien dat iemand anders dat wel heeft gedaan.

Ik heb je vraag niet gelezen, aangezien ik een weekje weg van GV was. Het is mogelijk dat de moderators van GV vonden dat je vraag en mogelijk aanvullende informatie inderdaad te beledigend (of aanstootgevend). Het kan zijn dat een vraag die op zich best door de deur kan wordt verwijderd omdat het idee van de betreffende moderator op dat moment toch anders is. Dit geldt niet alleen op GV. Dit wordt gedaan om het leuk te houden voor het grote publiek. Je mag bij gestelde vragen altijd op 'meld misbruik' klikken. Zolang je een goede onderbouwing hebt, is het mogelijk dat zelfs vragen (die naar mijn persoonlijke mening, te veel worden herhaald alleen maar om het 'wordt ook....' idee) worden verwijderd of verplaatst.

Volgens mij mag je klikken wat je wilt. Maar vreemd dat je je aan dit soort vragen ergert. Bedoel je nog een bepaald geloof? Flip je ook als ik zou vragen als welk torretje je wilt terugkomen in je volgende leven???

De vraag was niet zozeer beledigend als wel totaal belachelijk. Wat een vergelijkingen. Enne... "belediging voor mijn intelligentie" Welke intelligentie? Sorry, maar als je een vraag stelt of God een legoblokje of een wc-papierrolletje is, dan begin ik me ernstig af te vragen of er überhaupt enige vorm van intelligentie bij jou aanwezig is en zo ja, of het dan de vorm heeft van een legoblokje (klein) of een wc-papierrolletje (leeg).

Ik kan me voorstellen dat religieuzen je vraag beledigend vonden. Alhoewel je hele leuke filosofische gesprekken over legoblokjes kunt voeren. Ik ben ook niet zo dol op de religieuze vragen. Maar omdat GV een site is waar iedereen zijn vragen moet kunnen stellen (mits niet beledigend en conform de andere regels van GV), kan ik niet anders dan de vragen gewoon te negeren. Anders haal je de essentie van GV weg.

Je probleem is je intelligentie, je bent niet in staat op en volwassen manier om te gaan met een andere denkwijze van iemand anders! Je wordt door niemand lastig gevallen dat is je eigen keuze en een mening of vraag weg te drukken omdat je er zelf niet mee om kan gaan zegt alleen iets over je zelf en niet over een ander. Het is eerder anders om, als deze vraag van jou weggedrukt wordt door op ,meld misbruik, te drukken, kan ik dat goed begrijpen. Deze vraag is geen informatie delen!!! Kijk om je heen in de wereld en leer daar van, maar begin bij je zelf.

Melden van misbruik mag altijd. Het resultaat is niet voorspelbaar. Als je het leuk vind om de site door te spitten....waarom niet? Ik kan me de vraag niet meer herinneren.

"Een belediging voor mijn intelligentie" vind ik een behoorlijk arrogante zin. Heb toch respect voor iedereen a.u.b. en iedereens vragen. Niemand heeft de wijsheid in pacht en religieuze vragen moeten ook kunnen. Klikken op "meld misbruik"" slaat al helemaal nergens op. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alleen vragen gesteld worden die jou bevallen, lijkt mij. Dan sla je die voor jou oninteressante toch gewoon over.

Ik vond het wel meevallen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die denken "hoe kun je mijn opperwezen nou vergelijken met zulke objecten?" Maar er zijn net zo goed vragen waarbij ik denk: "Hoe kun je mij opleggen hoe ik mijn leven inricht uit naam van één of ander imaginair opperwezen?" Het is maar wat je beledigender vindt. Principieel vind ik de ene levensbeschouwing niet 'heiliger' dan de andere. Toch gedragen veel godsdienstigen zich alsof alleen theïstische levensbeschouwingen meetellen, en ik heb het idee dat de moderators hier zich mee laten slepen in het vaakgehoorde, maar ongefundeerde idee dat theïstische (of meer in het algemeen religieuze) levensbeschouwingen een soort extra respect verdienen boven niet-theïstische (of niet-religieuze) levensbeschouwingen. Wat mij betreft: een levensbeschouwing verdient niet zomaar extra respect omdat het toevallig een religie is, met een opperwezen dat door de religieuzen wordt aanbeden. Als ik zeg dat moleculen eigenlijk ruimteschepen zijn die bewoond worden door horden aliens, en dat wij alleen maar verzamelingen van die ruimteschepen met een collectief bewustzijn zijn, dan kan ik rekenen op spot. Als ik zeg dat ik dat denk vanwege één of ander boek dat een paar duizend jaar geleden is geschreven, en dat het mijn religie is, zou ik ineens respect voor mijn bespottelijke idee moeten krijgen. Waarom? En waarom dan geen respect voor de levenswijze die volgt uit mijn niet-theïstische levensbeschouwing?

Nee je vraag was niet zozeer beledigend, maar wel duidelijk niet bedoeld voor het antwoord, maar om de vraag. Je had jouw mening over gods verschijningsvorm danwel persoonlijkheid ook bij die ene eerdere vraag kwijtgekund. Daarom vond ik de vraag persoonlijk weinig toevoegen. Maar een belediging kon ik er niet uit halen.

Ja, je vraag was inderdaad erg beledigend. Ik ga jou ook niet vergelijken met een hoopje stront, en neem aan dat je dat niet fijn zult vinden. Je mag bij elke vraag klikken op "Meld misbruik" als jij dat nodig vind met onderbouwd kritiek. Je mag ook bij mijn antwoord klikken op "Meld misbruik" Beledigend voor je intelligentie, begin bij jezelf.

Ik vind religieuze vragen in geen enkel opzicht beledigend maar kan me voorstellen dat jij dat wel vind. Dan kun je gewoon op "meld misbruik" drukken, maar ik betwijfel of je argumentatie gehonoreerd wordt. Het is namelijk niet zo dat intelligentie strijdig is met geloof. Ik ken een heleboel intelligente mensen die religieus zijn. Dit intrigeert me juist als ongelovige, dus ik vind dergelijke vragen juist interessant. Eigenlijk is je stelling een beetje beledigend voor religieuzen, die je feitelijk allemaal voor dom uitmaakt. Maar dat is maar mijn bescheiden mening.

ja dat was het. Niet voor mij hoor, wel voor anderen. En als je je stoort aan religieuze vragen, skip ze dan gewoon, en besteed je tijd aan vragen die je wel leuk vind. (ben zelf niet gelovig, maar wel geinteresseerd in hoe mensen gedreven worden. Ik ken vele gelovigen waar ik een hogere pet van op heb dan van strakke en strikte atheisten.) Als je van menig bent dat er alleen maar vragen op deze site mogen die JIJ leuk vind of 'goedkeurt' dan moet ik je teleurstellen.....

wederom kan ik zeggen dat het mij niet boeit, mensen vatten alles maar negatief op, als een aanval op hun geloof of opzich zelf. ach leven en laten leven. vraag was misschien niet netjes, maar ja zoals ik al zei ik lig daar niet wakker van, en was hem zelfs al vergeten.

het is inderdaad niet echt beleefd maar waarom mag de vraag niet worden gesteld als iemand het wil weten. je kijkt dan toch gewoon niet naar de vraag. we zijn hier met honderden misschien wel duizenden gebruikers en die hebben zich allemaal te houden aan jou??? dat denk ik niet dus. laat het gewoon en als je op meld misbruik klikt dan vind ik dat echt stom want als iemand een vraag niet bevalt dan hoort hij/ zij zichzelf weg te klikken (van de pagina) en niet de vraag

Je had 't zeker grappig bedoeld? Bijna (!) iedereen hangt wel een of ander geloof aan en in elk daarvan is het niet toegestaan 'God' te beledigen; met Zijn naam spotten. Dus ja, velen zullen zo'n vraag beledigend vinden... Ik niet als zodanig, maar ik vind wel dat je respect moet kunnen opbrengen voor datgene waar een ander in gelooft. Religie is namelijk iets gevoeligs...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100