Wat doen met beste vriendin die achter mijn rug roddelt?

Mijn beste vriendin roddelt dus achter mijn rug over dat ze mij saai vind en niet meer dezelfde sfeer hebben,maar dat hebben andere vriendinnen tegen mij gezegd en die liegen zeker niet ,maar ja wat moet ik hiermee doen? Ik kan het niet recht in haar gezicht zegen want ja dan verklik ik mijn andere vriendinnen...

een maand geleden
1K
Ritsuka
een maand geleden
Dan is het geen vriendin
tinus1969
een maand geleden
Roddelt die beste vriendin over jou, of verzinnen die andere vriendinnen roddels en leugens om te stoken in jullie vriendschap? Ga gewoon eens praten met e beste vriendin, zonder vooropgezette mening.
Amadea
een maand geleden
Als zij ook jouw beste vriendin zou zijn dan had zij jou verdedigd tegen de roddelaars. Zoals jij het nu beschrijft gaan vriendinnen niet met elkaar om!
Vortexxx
een maand geleden
Die vriendin moet je degraderen tot een vage kennis, geen contact meer mee hebben, exit.
HeerVoldemort
een maand geleden
Waarom vertellen die andere meiden dat aan jou? Wat is hun doel? Zij zouden die meid moeten aanspreken en niet stiekem aan jou moeten vertellen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een maand geleden
@Ritsuka, @Amadea, @Vortexxx
Dat is te kort door de bocht. Als het té erg wordt, dan heb je gelijk. Maar dan ben je wel al een aantal stappen verder in het proces. Dan zijn praten en waarschuwen al voorbij. Rucksichtslos een vriendschap verbreken is een hele definitieve stap. Vrienden kwijt raken is een stuk makkelijker dan vrienden krijgen. Daar moet je niet lichtzinnig mee omgaan.

Antwoorden (1)

Toch je beste vriendin erover aanspreken: Ik heb gehoord dat jij ... , klopt dat? Als ze dat ontkent: kijken of je haar antwoord nog genoeg vertrouwt om vriendin te blijven. Als ze het erkent kan er mogelijk een goed gesprek op gang komen, in ieder geval weet je dan waar je staat. Als je het NIET ter sprake brengt bij je vriendin gaat jullie vriendschap zeker kapot!
een maand geleden
Amelia
een maand geleden
Maar dan verklik ik mijn andere vriendinnen ook dat ze het gezegd hebben...
tinus1969
een maand geleden
Is dat dan erg, mensen verklikken die het niet goed met je voor hebben?
HannekeJanssen
een maand geleden
Roddelen bestaat dank zij het feit dat het allemaal verborgen blijft. Voor hetzelfde geld heeft je beste vriendin het helemaal niet zo gezegd, of niet zo bedoeld. Je weet er nu eenmaal van - dat betekent dat je actie kunt (moet) ondernemen - want anders gaat het zéker invloed uitoefenen op jullie vriendschap. (En ja, het kán zijn dat je vriendinnen het je kwalijk gaan nemen dat je erover spreekt, maar dan hadden je vriendinnen het jou maar niet moeten vertellen! Door het jou te vertellen brengen ze je in een lastig parket, maar dat is niet JOUW probleem.