Hoe krijg ik mijn eigen spullen (bril) terug?

Ik heb oud en nieuw bij mijn ‘beste’ vriendin gevierd. Hier ben ik mijn bril vergeten (heb geen erge sterkte, draag m vooral voor hoofdpijn) maar ze doet de hele tijd moeilijk. Continu kan ze niet, of ze is het vergeten en allemaal smoesjes. Mijn bril heeft ze nog, daar heeft ze een foto van gestuurd.
Wij kwamen samen tot het besluit om de bril op de post te doen, ik zou verzendkosten betalen. Zo gezegd zo gedaan, de verzendkosten zijn overgemaakt. Echter is mijn bril nog steeds niet op de post, dit na ruim anderhalve week (zelfde bank dus geld stond er gelijk op).
Mijn vraag is, hoe krijg ik dus mijn bril terug? Desnoods via juridisch. Ik heb het aankoopbewijs van mijn bril nog. Mijn bril heeft een aankoopbedrag van ruim 200 euro (inclusief verzekering).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.3K
paulus811
6 jaar geleden
Gewoon erlangs gaan lijkt me en dan zeggen ' en nu mijn bril terug' .
Utrecht
6 jaar geleden
Precies; zelfs als ze wat verder weg woont, is even langs gaan stukken goedkoper, sneller en makkelijker dan meteen juridische acties gaan starten.
Gewoon ophalen die bril.
Ritsuka
6 jaar geleden
Als ze nog bij de ouders woont (gok ik, gezien het gedrag) is het helemaal makkelijk. Gewoon langsgaan rond etenstijd, bril halen ent weg.
En je daarna afvragen hoe goed de relatie met die 'vriendin' is.

Antwoorden (1)

Wat raar, beetje makkelijk van je vriendin.
Voor een bril van ruim €200,00 zou ik toch zeker de moeite nemen om in het weekend er naar toe te gaan. Ik neem aan dat je vriendin niet dichtbij woont, anders had je hem niet laten opsturen.
Doe dat maar, ja, je vriendin opzoeken en dan met een stralende gezicht dat je haar de moeite wilt besparen.. en vooral niet boos worden, Jwtrng.

Succes hoor!