Ja hoor, niks op tegen. Een relatie beginnen (wat overigens meer is dan 'contact houden') is not done in een afhankelijkheidsrelatie. Bijvoorbeeld dokter-patiënt, gedetineerde-bewaker of leraar-leerling. Voor een verpleger m/v geldt dat niet zo strikt, en zeker niet als de verpleging is beëindigd.
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@teusvh, @Anoniem01102016, dwarslaesie-patiënt Joost Hartog, in Nederland enigszins bekend geworden door zijn interviews in de TV Show van Ivo Niehe, is een voorbeeld van iemand die is getrouwd met zijn verpleegster.
Als beiden dat willen kan dat wel, maar het zal niet worden aangemoedigd. Want er kan wel wat op tegen zijn; de relatie verpleegkundige / patient is een afhankelijkheidsrelatie, dus ongelijkwaardig. Ligt er ook aan of het gaat om een patient in een somatisch ziekenhuis, of bijv. een psychiatrisch patient. In dat laatste geval wordt het al wat ingewikkelder...
een jaar geleden