Ik ben voel me vaak eenzaam... Ik heb maar 1 vriend. Hoe moet ik dat oplossen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Relaties
2K
SentWierda
2 jaar geleden
Probeer iets te organiseren zodat je met meer mensen in contact kunt komen. Zoals op zondag samen een fietstocht maken.
Begin met actie door bijv. briefjes hierover op te hangen in supermarkten.
crispy
2 jaar geleden
Onderzoek eens waarom je zo weinig vrienden hebt. Als je de oorzaak hebt gevonden, kan je gaan werken aan de oplossing.
Ritsuka
2 jaar geleden
Probeer een hobby of sport in teamverband
Poet
2 jaar geleden
In welke leeftijd zit je ongeveer?

Antwoorden (3)

Wordt lid van een sportvereniging of een ander soort vereniging of hobbyclub.
En misschien is het verstandig om eens met je huisarts te gaan praten en je eventueel door te laten verwijzen naar een psycholoog om uit te zoeken hoe het komt dat je maar 1 vriend hebt en je eenzaam voelt.
2 jaar geleden
Vraag een bijbel cursus aan bij de jehova getuigen of lokale kerk. Heb je in 1 klap heel veel vrienden die vaak ook veel begrip hebben.
2 jaar geleden
Ritsuka
2 jaar geleden
wat als je niet Christelijk bent?
Katootje
2 jaar geleden
@rituska
Hoeft ook niet. Onderzoeken kan geen kwaad toch? Wie weer ontdek of leer je wat nieuws
Abcde
2 jaar geleden
Van mij een min. Niet omdat je een bijbelcursus adviseert, maar omdat je de Jehova getuigen bij naam noemt in je voorbeeld. Als je je aansluit bij de Jehovagemeenschap word je wereldje wel heel klein en beperkt. De kans dat je hier echte vrienden maakt is klein. Als je kwetsbaar bent, weten deze mensen hoe ze je kunnen overhalen je aan te sluiten bij deze club. Ik raad je aan dit artikel te lezen voordat je eventueel contact zoekt met deze groep. https://wachttorenkijker.wimdegoeij.nl/regels-en-wetten-voor-jehova-getuigen/
Pieterke
2 jaar geleden
Een min van mij. Ik vermoed zo dat je weinig of niets over Jehova's weet want anders had je waarschijnlijk dit antwoord niet gegeven. Jehova's isoleren mensen van hun familie en vrienden. Je wereld wordt op die manier zeer klein. Ze proberen iedereen maar vooral kwetsbare mensen over te halen tot hun toe te treden. Ze laten je dan ook niet meer los, blijven druk op je uitoefenen. Wil je uittreden dan word je dat zeer lastig gemaakt.
Als je een job hebt of als je nog op school zit probeer dan te praten met mensen in je omgeving. <vraag of je vriend nog andere vrienden heeft waar jij misschien ook contact mee kan hebben.
een jaar geleden