Ik ben nu 16 jaar mag ik dan eigenlijk sex zoeken via een dating site ja of nee (ik weet dat het nie slim is)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dating
10.6K
tinus1969
6 jaar geleden
Volgens mij eisen veel datingsites dat je 18 bent.

Antwoorden (3)

Seks met een minderjarige van 16 is in principe niet strafbaar, zolang het niet gaat om kinderprono, betaalde seks of nog een paar specifieke situaties (zie link hieronder). Zolang het vrijwillig is, mag het dus, maar je geeft zelf al aan dat het niet slim is, en ik wil het je dan ook beslist afraden, grote kans dat er alleen ellende van komt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee je mag dan niet op datingsites.
Op datingsites wordt altijd gevraagd of je 18 bent of ouder.
Je mag wel sex hebben met iemand van 18 of ouder mits dat met wederzijdse toestemming is.
Tevens is het gevaar onder de 18 op datingsites zitten dat je heel veel berichten zult krijgen van mensen die juist op zoek zijn naar minderjarigen.
Voor de wet ben je vanaf 18 volwassen vandaar die leeftijds grens.

Toegevoegd na 6 minuten:
En bedenk een hoop datingsites zijn fake.
Die laten je tegen een duur tarief berichten sturen naar "vrouwen" maar die krijg je niet te zien.
Je wordt aan het lijntje gehouden en er zitten vaak mannen met fake profielen achter.
6 jaar geleden
De meeste datingsites zijn vanaf 18 jaar. Maar ik weet dat er echt heel veel jongeren van 16 jaar of zelfs jonger zijn die er ook gewoon op zitten, volgens mij is het geen probleem, als je er maar verstandig mee omgaat!!