Verbindingsangst met m'n lief hoe kan ik het best mee omgaan?

We kennen elkaar als vrienden al ongeveer 10 jaren en hebben een turbulente relatie al 4 jaar door angst

een maand geleden
in: Dating
Ritsuka
een maand geleden
Zorg voor professionele hulp, hier kom je niet zelf uit

Antwoorden (1)

Bedoel je angst bij je partner, of bij jezelf? Indien bij je partner: vindt hij of zij het ook een probleem, of vindt alleen jijzelf dat dat het probleem is?
In ieder geval: Probeer er met elkaar over te blijven praten: waar zijn jullie precies bang voor, waar loop je tegenaan? Wat vindt je wel en niet prettig en fijn in jullie relatie? Als iemand daarvoor openstaat: ga in relatietherapie - dat wordt mogelijk vergoed door je zorgverzekeraar, en het kan echt heel goed helpen om iemand "van buiten" mee te laten kijken naar jullie relatie, iemand die je tips kan geven over hoe je het beste met elkaar omgaat, die vragen stelt bij hoe jullie met elkaar omgaan....
een maand geleden
LeilaBoukhelif
een maand geleden
Bedankt voor je antwoord. Is vooral bij hem die angst omdat hij bang is me te verliezen. Ik ben ook bang maar kan dat wel aan.
tinus1969
een maand geleden
Dan moet je vriend in therapie, want dit is niet gezond.
LeilaBoukhelif
een maand geleden
Dat heb ik hem nu aangeraden. Merci ! Op ten duur word je daar zelf ziek van.