Meisje van 14 vroeg me meer dan vrienden te zijn. Ik ben 18. Is een relatie zonder seks legaal?

Deze avond vroeg een meisje(14) aan me of ik(18) haar vriendje wilde zijn. Ik heb ja gezegd, maar eerlijk gezegd ben ik doodsbang dat het volgens de wet helemaal niet mag. Ik heb trouwens helemaal geen behoefte aan sexuele interactie, want ik weet dat het dan wel illegaal zou zijn.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Relaties
3.1K
TurfGraver
2 jaar geleden
Als dat "meer dan vrienden" geen sex is, no problem.
Pieterke
2 jaar geleden
Wat bedoelt ze met meer dan vrienden zijn? Ik zou dat eens aan haar vragen. Het lijkt er
als je het zo stelt nl. op dat zij er meer mee bedoelt.
Als het alleen een vriendschappelijke relatie is zonder seks dan is het legaal.

Het beste antwoord

Ja, zo'n relatie is legaal. Wettelijk gezien is er niets tegen.

Het kan echter gebeuren dat het meisje jou, als de relatie stukloopt (als dat al gebeurt), kan beschuldigen van ongewenste (en verboden) seksuele handelingen. Het doen van een valse aangifte is echter ook weer strafbaar. Misschien is dit iets om (wat) rekening mee te houden. Voor de rest zou ik zeggen: geniet van de relatie!