Wat is gebruik qua reageren via Whatsapp?

Wat is gebruik qua reageren via Whatsapp als het gaat om beantwoorden/afsluiten van berichten van 'een (hiërarchische) meerdere'? Met vrienden/familie heb ik daar geen last van, maar als een 'hiërarchische meerdere' een bericht stuurt, dan vind ik het moeilijker dan qua bellen om te reageren (verschil privé - zakelijk). Ik heb vaak het gevoel dat ik arrogant overkom op de ander en/of het laatste woord wil hebben -maar ik stuur meer een 'Ok./Prima.' of een duimpje terug als kennisgeving dat ik het gelezen heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Geef dezelfde reactie als die je ook mondeling zou geven. Als je dan met een uitgebreide(re) zin zou reageren, zou het ook netjes zijn dit per whatsapp te doen. Wat dat betreft kan alleen een duimpje wat te kort zijn. Maar het hangt ook van de bedrijfscultuur af. Vaak is er nauwelijks sprake van een ‘meerdere’ en spreekt iedereen elkaar gewoon met jij aan, als een gelijke. Dan heb je meer vrijheid te reageren zoals je wilt.

Om een appgeprek vriendelijk af te ronden gebruik ik vaak een icoontje. Denk aan het duimpje omhoog, pijltje met 'top' er onder, of zwaaiende handjes. Je hebt dan letterlijk niet het laatste 'woord' terwijl je wel een afsluiting aangeeft. Overigens is whatsappen, in mijn ogen, sowieso een informele gespreksvorm. Ook een meerdere zal daar niet snel officiële berichtregels verwachten of hanteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100