ben 21 en zei 13 we hebben een normale relatie? Kan ik aangeklaagd worden?We hebben geen sex ofzo?

Ik heb haar leren kennen op een feestje en voelde me tot haar aangetrokken!! En inmiddels zitten we in een relatie van bijna een maand, en nu ben ik betrapt door haar moeder en volgens mij gaan zij aangifte doen ! Zij denkt namelijk dat er iets gebeurt is toen we elkaar leerde kennen wat niet zo is, en jha we hebben wat geke berichten naar elkaar gestuurd wat te maken had met sex maar dat ging allemaal over de toekomst! Ik zij altijd tegen haar van ik ga alleen sex met je hebben wanneer je daarvoor oud genoeg voor bent! En ja we hebben het er over gehad wat we dan zouden doen met elkaar wanneer we oud genoeg waren! Ik weet alleen nu niet of ik de gevangenis in kan gaan vanwege dit! Plzz kan iemand mij hiermee helpen!! Ik wil hier graag voorbereid voor zijn!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Relaties
3.3K
Erna55
5 jaar geleden
Je stuurt een 13- jarige berichten over de seksuele activiteiten die jullie over 3 jaar gaan hebben. En je hebt tegen haar gezegd dat je " alleen seks gaat hebben als ze oud genoeg is".
Je vraagt of je de gevangenis in kunt gaan en wil je daarop voorbereiden.
Je zegt dat je 21 jaar oud bent, maar je lijkt me heel erg onvolwassen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De gevangenis ga je echt niet in, maak je daar geen zorgen over zolang het dertienjarige meisje niet van mening verandert en toch gaat vertellen dat er tussen jullie -iets- gebeurd is.
Trek wel je conclusies, haar moeder is er niet van gediend dat je met haar dochter appt en dan ook nog seksuele getinte opmerkingen maakt, en berichtjes stuurt waarin je vertelt wat je allemaal gaat doen over drie jaar. Stop met de contacten en zoek het bij jonge vrouwen die meer bij je leeftijd passen en niet bij kinderen, want dat is een meisje van 13. Voor de wet zijn 13 en 14jarige nog kinderen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Normaal is discutabel.
Zeker in dit geval. 'we hebben een normale relatie?' en je begint met 'ben 21 en zei 13'. Daar is niets normaals aan. Jij bent betrapt door haar moeder. Waarop? Je hebt 'een relatie van bijna een maand...' Dat vind ik niet normaal.
Wat ik wel normaal vind is dat je op deze leeftijd -21 jaar- nadenkt over wat je doet en niet pas nadat je bang wodrt om de gevangenis is te gaan. Omdat je betrapt bent, dus je wist wel dat het niet deugt, dat het niet goed en niet normaal is!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik vind het niet echt normaal dat je een relatie hebt met iemand van 13, en mijn mening is dat je iemand van je eigen leeftijd zoekt.

Antwoorden (2)

Zoals je het omschrijft lijkt het erop dat je jezelf helemaal vrij pleit. Maar de werkelijkheid is anders: door jullie leeftijdsverschil is er een onbalans in jullie verhouding. Het kleine meisje waar je mee hebt gechat over de zogenaamd toekomstige sexuele relatie die jullie willen hebben, is nog helemaal niet toe aan zoiets. Ik denk dat een juridische toetsing helemaal niet gunstig voor jou zal uitpakken.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ plus, ik denk ook dat bij een klacht er niet gunstig over dit appen gedacht zal (mag) worden.
Alleen sterk seksueel getinte Whatsapp-berichten versturen door een 21 jarige aan een meisje van 13jaar is niet voldoende om iemand te veroordelen tot celstraf. Celstraf kan wel het gevolg zijn van het overtreden van een contactverbod.
Kinderen staan volgens de Nederlandse wet onder het gezag van hun opvoeders. Dat wil zeggen dat ouders van kinderen tot 18 jaar (en zeker van een kind van 13jaar) verantwoordelijk zijn voor het geestelijk en lichamelijk welzijn en de veiligheid van het kind en de ontwikkeling van hun persoonlijkheid moeten bevorderen.
Als de ouders in het belang van hun 13jarge dochtertje niet akkoord gaan met de relatie (in welke vorm dan ook) met een volwassen persoon, dan kunnen zij de voortgang van deze hele affaire verbieden. Dat is hun recht én hun plicht.
Geeft u geen gehoor aan hun wens/verbod dan kan door de ouders bij de rechter een straat- en contactverbod worden aangevraagd.
Als de rechter hierin meegaat en u een contactverbod oplegt, waar meestal ook een dwangsom aan wordt verbonden, geldt dat voor alle soorten van contact. Voor persoonlijke ontmoetingen, voor telefonische contacten, e-mail, sms, WhatsApps en via alle social media.
Kortom: iedere vorm van contact is verboden. Mocht een dwangsom niet voldoende zijn, en blijkt dat u het contactverbod toch nog overtreedt dan kan er een celstraf worden opgelegd.