Kan ik een incasso dossier over laten zetten op een andere naam?

In mei 2017 is er een boete geschreven op de Laguna. Deze auto stond op mijn naam maar is eigenlijk van mijn partner destijds (nu ex). Blijkbaar zit er sinds maart 2017 geen verzekering meer op wegens betalingachterstanden. Mijn expartner ging over de rekeningen. Wij zijn in april 2017 uit elkaar gegaan en toen ons huis verkocht werd in november 2017 heeft hij zijn auto weer op zijn naam teruggezet. Met het verhuizen hebben we de meldcodes teruggevonden.
In maart 2018 komt de deurwaarder bij mij langs wegens deze boete. Ik heb het doorgezet naar mijn ex en hij zou het oppakken, contact opnemen met de verzekeraar voor een WAM verklaring. Ook contact gegevens doorgestuurd van incassobureau, zou hij allemaal oppakken.
Ik hoorde er niks meer over en vertrouwde erop dat hij het zou afronden.
Nu afgelopen vrijdag de deurwaarder alweer gehad, er is geen contact meer geweest. Ik stuur dit weer door naar mijn ex, maar nu is zijn reactie, staat op jou naam dus jou probleem niet de mijne. Het gaat ondertussen om €1600!
Kan ik hem hiermee aanvechten? Verzekering is altijd vanuit zijn bankrekening betaald en in november 2017 is de auto weer op zijn naam gezet. Wanneer je ook vraagt aan collega’s en vrienden, ze kunnen beamen dat de Laguna van hem is.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huwelijk
2.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Collega's en vrienden kunnen wel beamen dat uw ex-partner zeer regelmatig in de auto reed en denken dat hij dus de eigenaar was,maar de eigenaar van de auto is degene op wiens naam het kenteken staat. Dat is het enige gegeven dat geldt. Niet hoe men vindt dat het eigenlijk zat.
Op de WAM verklaring kan ook staan dat de verzekering wel is afgesloten op de naam van uw ex-partner, toen u beiden nog op het zelfde adres woonden maar dat uw naam als kentekenhouder is vermeld.
https://www.autoverzekering.nl/vragen/auto-op-een-andere-naam-zetten/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meldcodes teruggevonden: de meldcode staat toch op het kentekenbewijs. En op het kentekenbewijs staat de naam van de eigenaar.
https://www.independer.nl/autoverzekering/info/service/meldcode.aspx?refer=adwordsauto-ts-rest-41&ds_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMI1YXo85ad3wIVcTPTCh2cYAbREAAYASAAEgJpqvD_BwE&gclsrc=aw.ds
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/het-kentekenbewijs/bij-wijzigingen/wijzigen-naamgegevens-en-adresgegevens-op-het-kentekenbewijs

Antwoorden (1)

In het geval dat u niet eens bent met datgene dat gevorderd wordt, dan kunt u verweer voeren op de wijze zoals in de dagvaarding staat omschreven. U kunt de dagvaarding niet op een andere naam laten overschrijven.
U kunt schriftelijk bij het incassobureau kenbaar maken waarom u het niet eens bent met de vordering. Het kan zijn dat uw bezwaren ongegrond worden verklaard. Als u dan nog niet betaalt legt het incassobureau de vordering voor aan de rechter. U kunt zich later bij de rechter verweren.
Hoe u dit kunt doen staat op het achterste blad van de dagvaarding ( of via een bijsluiter).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ geloof niemand op zijn woord. Zelfs je ex niet.