Morningafter pil slikken in combinatie met condoom?

Ik ben een meisje van 16 jaar en heb al sinds een jaar een vriendje. We zijn allebei klaar voor seks alleen ben ik erg zenuwachtig over het feit dat ik misschien toch zwanger kan raken. Ik zit niet aan de pil omdat mijn moeder dat nog niet goed vind. Ze vind me nog te jong. Wij gebruiken natuurlijk een condoom. Kan je dan alsnog de morning afterpil gebruiken ookal gebruik je al een condoom? Voor de volle 100% zekerheid? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik straks toch zwanger ben. Help!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
2.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Preventief zou ik de morning afterpil niet slikken. Wanneer na de seks het condoom geen 'beschadiging' heeft is er weinig kans dat je zwanger raakt.
Doe het voorzichtig en geniet ervan.
Ritsuka
6 jaar geleden
Volgens mij kun je de anticonceptiepil gewoon halen bij de huisarts, zonder je moeder.
Je moeder vind je te jong voor anticonceptie, maar blijkbaar niet om zwanger te worden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mijn moeder weet er niet van af dat ik seks ga hebben met mijn vriendje. Dus ik wilde het eigenlijk stiekem kopen. Condooms heb ik al en gaan we dus ook gebruiken. Hoe groot is de kans dat he toch zwanger word als je alleen een condoom gebruikt en niet aan de pil zit?
Ritsuka
6 jaar geleden
Zorg dat je de juiste maat condoom hebt, en dat je de juiste wijze van omdoen weet. Na het klaarkomen van de man gelijk de penis terugtrekken, en daarbij goed de rand vasthouden zodat hij niet afglijd.
Verder oppassen met de condoom uit de verpakking halen, en met eventuele scherpe nagels.
Er bestaat ook zaaddodend glijmiddel/pasta wat je ernaast kunt gebruiken voor extra zekerheid.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als de penis dan uit mijn vagina is gekomen nadat hij is klaargekomen, kan hij er daarna weer gewoon in? Of moet je dan een nieuwe condoom omdoen?
Ritsuka
6 jaar geleden
Na het klaarkomen word de penis over het algemeen vrij snel slap, door weer in de vagina te gaan loop je de kans dat de condoom afglijd of dat er sperma ontsnapt.
Mocht je verder willen met de seks, eerst de oude condoom weg, en een nieuwe omdoen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe weet je welke maat condoom je nodig hebt? Ik heb pasante condooms met ribbels en dots gekregen van een vriendin voor mijn verjaardag. Ik weet dus niet of deze condoom past. Hoe weet je of je deze wel kunt gebruiken?
Ritsuka
6 jaar geleden
Hier heb je instructies voor opmeten en een maattabel: https://www.condoom-anoniem.nl/condooms-gebruiken/maten-condooms?gclid=CjwKCAiAksvTBRBFEiwADSBZfJRh4mWC25I5UtZTdXI6BneQO9oaB7fp_kFgLhtNqx-w49mdyGmvuxoC3TsQAvD_BwE
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is een goed standje voor de eerste keer? Welk voorspel is het meest geschikt voor de eerste keer? Ik ben namelijk nogal zenuwachtig dat ik niet genoeg opgewonden word en wil een goed voorspel hebben.
Ritsuka
6 jaar geleden
Dit begint offtopic te worden, ik zou eens kijken op een voorlichtingssite zoals www.sense.info , zoeken op deze site naar de vragen die hier al gesteld zijn over dit onderwerp, of een account aanmaken op een jongerenforum om daar een toic re maken.
Ritsuka
6 jaar geleden
http://wipsite.nl
https://www.rutgers.nl
http://www.jongin.nl/ervaringen.asp?web_id=1&fms_id=140#.WnRpv9DvLqA

Antwoorden (1)

Het kan wel, ik zou het persoonlijk niet te vaak doen, omdat de morning-after pil een grotere hoeveelheid hormonen bevat dan de normale pil. Voor een keertje kan het geen kwaad. Toch zou ik met je moeder overleggen over dat je aan de pil wil. Zij kan je wel te jong vinden, maar ik denk ook dat ze liever nog geen oma zou willen worden. (en dat risico loop je nou eenmaal als je niet aan de pil bent). Ik zou dus adviseren om het wel met je moeder erover te hebben. Het is tenslotte wel jouw lichaam.