Morningafter pil slikken in combinatie met condoom?

Ik ben een meisje van 16 jaar en heb al sinds een jaar een vriendje. We zijn allebei klaar voor seks alleen ben ik erg zenuwachtig over het feit dat ik misschien toch zwanger kan raken. Ik zit niet aan de pil omdat mijn moeder dat nog niet goed vind. Ze vind me nog te jong. Wij gebruiken natuurlijk een condoom. Kan je dan alsnog de morning afterpil gebruiken ookal gebruik je al een condoom? Voor de volle 100% zekerheid? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik straks toch zwanger ben. Help!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan wel, ik zou het persoonlijk niet te vaak doen, omdat de morning-after pil een grotere hoeveelheid hormonen bevat dan de normale pil. Voor een keertje kan het geen kwaad. Toch zou ik met je moeder overleggen over dat je aan de pil wil. Zij kan je wel te jong vinden, maar ik denk ook dat ze liever nog geen oma zou willen worden. (en dat risico loop je nou eenmaal als je niet aan de pil bent). Ik zou dus adviseren om het wel met je moeder erover te hebben. Het is tenslotte wel jouw lichaam.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100