mijn nieuwe vriendin blijkt schulden te hebben. ze woont nu bij mij in heeft dit gevolgen voor mij?

mijn vriendin is door te weinig inkomen uit werk in de problemen gekomen. door haar eigen trots, geen hulp durven te vragen, is ze dieper in de problemen gekomen. uiteindelijk zelfs haar huis uitgezet. nu woont ze bij mij in, echter niet officieel. nu wil ik niet in de problemen komen door haar schulden. dus wat kan ik het best gaan doen? Ze heeft nu dus officieel geen vaste woon en verblijfplaats.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoogstwaarschijnlijk gaan ze nu jouw spullen afpakken als ze weten dat ze nergens woont gaan ze haar zoeken en dan komen ze bij jouw uit
dan pakken ze al je waardevolle spullen af tot de schulden zijn afbetaald
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja maar is er ook een mogelijkheid dit te voorkomen, beslaglegging op mijn eigendom. weet iemand ook hoe wij dit kunnen voorkomen?

Antwoorden (1)

Het is niet toegestaan om ergens te wonen waar je niet bent ingeschreven. De gemeente merkt dat aan als Fraude. Het inwonen ben je verplicht om door te geven, bij gebreke je kans hebt op een boete. Het heeft ook effect op eventuele huur en zorgtoeslag. Let daarbij ook op of de woningbouwvereniging het wel akkoord vind dat er meerdere personen op het adres ingeschreven staan. Het heeft ook effect op de Belastingdienst, als er sprake is van samenwoning gelden er andere regels bij bijvoorbeeld de inkomstenverklaring belasting. Kortom je kan er ernstig van in de problemen raken. Wat je zou moeten doen is ervoor te zorgen dat er hulp komt voor haar problemen ( denk daarbij aan schuldhulpverlening of een verzoek tot persoonlijk failliet gaan bij de rechter), en hulp bij maatschappelijk werk om alles weer op orde te krijgen. Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
thanks