mijn nieuwe vriendin blijkt schulden te hebben. ze woont nu bij mij in heeft dit gevolgen voor mij?

mijn vriendin is door te weinig inkomen uit werk in de problemen gekomen. door haar eigen trots, geen hulp durven te vragen, is ze dieper in de problemen gekomen. uiteindelijk zelfs haar huis uitgezet. nu woont ze bij mij in, echter niet officieel. nu wil ik niet in de problemen komen door haar schulden. dus wat kan ik het best gaan doen? Ze heeft nu dus officieel geen vaste woon en verblijfplaats.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet toegestaan om ergens te wonen waar je niet bent ingeschreven. De gemeente merkt dat aan als Fraude. Het inwonen ben je verplicht om door te geven, bij gebreke je kans hebt op een boete. Het heeft ook effect op eventuele huur en zorgtoeslag. Let daarbij ook op of de woningbouwvereniging het wel akkoord vind dat er meerdere personen op het adres ingeschreven staan. Het heeft ook effect op de Belastingdienst, als er sprake is van samenwoning gelden er andere regels bij bijvoorbeeld de inkomstenverklaring belasting. Kortom je kan er ernstig van in de problemen raken. Wat je zou moeten doen is ervoor te zorgen dat er hulp komt voor haar problemen ( denk daarbij aan schuldhulpverlening of een verzoek tot persoonlijk failliet gaan bij de rechter), en hulp bij maatschappelijk werk om alles weer op orde te krijgen. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100