Hoe omgaan met stemmingswisselingen van mijn vriend?

Hallo, ik ben nu 6,5 jaar samen met mijn vriend. Mijn vriend heeft erg veel last van stemmingswisselingen (ookal geeft hij het zelf niet toe) en boze buien uit het niets. Hij kan bijvoorbeeld ineens erg tegen mij tekeer gaan en mij helemaal uitschelden. Hij noemt me dan bijvoorbeeld een vies kk wijf of zegt dat ik een tering grafkop heb. Gewoon als hem iets niet lukt of hij kan iets niet vinden bijvoorbeeld. Hij reageerd alles af op mij. Als ik hem niet vesta en zeg wat zei je? Dan gaat hij al helemaal te keer. Ik durf soms niet te zeggen dat ik hem niet verstond omdat ik weet hoe hij reageerd. Hij negeerd me ook voordurend als ik iets vertel of iets aan hem vraag. Ik wordt er heel onrustig van als er een vervelende sfeer hangt en probeer hem dan op te vrolijken door wat te vertellen maar daar krijg ik dan ook alleen een : hmm of oke op te horen. Hij doet dit alleen tegen mij. Tegen andere is hij heel overdreven vrolijk en doet hij nooit boos en dan is niks hem ook teveel. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Ik merk dat het schelden en zijn buien mij niet meer zo veel doen. Ik wordt er bijna niet meer verdrietig van en begin soms ook te denken dat het door mij komt. Ookal heb ik écht niks gedaan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
8.9K

Het beste antwoord

Stemmingswisselingen, te keer gaan, boze buien , uitschelden om niets of omdat iets hem niet lukt. Hij negeert je, reageert amper als je iets vertelt om hem op te vrolijken.

-----Hij doet dit alleen tegen mij----- respectloos!

Tegen anderen is hij heel overdreven vrolijk en doet hij nooit boos en dan is niks hem ook teveel. Hij scheldt je uit en jij vindt het wel erg maar blijft omdat hij ook lief voor je kan zijn.

-----Ik merk dat schelden en zijn buien mij niet meer zo veel doen-----

Ik wordt er heel onrustig van. Ik wordt er bijna niet meer verdrietig van en begin soms ook te denken dat het door mij komt.

-----Hij ziet zelf het probleem niet.-----

Hij loopt over je heen en uit angst voor erger laat je het gebeuren. Hij zegt dan: als je niet zo vervelend doet is er niks aan de hand. Je laat het toe omdat je van hem houdt.

-----Hij kan ook lief voor me zijn. -----

Alleen dat kan dan zo weer omslaan. Ik ben niet bang dat hij me iets aan zou doen. Ik denk dat naar de huisarts gaan een goede stap zou zijn. Ik hoop dat ik hem zo ver kan krijgen.

De vrolijke gast voor wie niets teveel is! Daisy, dat is hij dus buiten de deur, maar thuis is het zo erg dat je blij bent dat je bijna niet meer verdrietig bent, maar wel nog onrustig hiervan wordt. Hij is een man die geen rekening met jou houdt. In zijn wereld is er maar een en dat ben jij niet!

Beste Daisy, of je van hem houdt of niet, hij verandert niet. Hij is een ongeleid projectiel. De vrolijke gast voor wie niets teveel is! Behalve thuis, dan verandert deze man als een blad aan de boom en gaat hij vaak tekeer tegen zijn geliefde.

De vraag is of hij het waard is om nog voor te vechten, moeite voor te doen, naar de huisarts te gaan, gesprekken te voeren, etc. Als jij nog wilt vechten voor je relatie, terwijl je nu blij bent dat je bijna niet meer zo verdrietig bent...

Ik raad je toch aan om weg te gaan.
Zoek een ander huis, neem vakantie en veel rust waarin je tijd neemt om na te denken wat je echt wilt. Zonder de druk van deze relatie de hele tijd. Neem hier genoeg tijd voor als je nu denkt dat je het misschien toch nog kans van slagen wilt geven.

Anders : rennen en ga een leuk(er) leven leiden. Zoek wat plezier in je leven na 6,5 jaar is dat helemaal geen gek idee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor uw eerlijkheid!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Graag gedaan!