Trouwen na samenlevingscontract, hoe is het dan geregeld?

Toen mijn vriend en ik samen een huis kochten hebben we een samenlevingscontract op laten stellen bij de notaris. Een aantal jaren later zijn we getrouwd. Bij mijn weten (is lang geleden) zijn we toen getrouwd zonder naar de notaris te gaan. Ben je dan getrouwd in gemeenschap van goederen? Of gelden de regels van het samenlevingscontract dan nog?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Huwelijk
3.8K

Antwoorden (1)

Als je gaat trouwen, gaan een aantal wettelijke regels (rechten en plichten) gelden die horen bij trouwen. Het samenlevingscontract komt dan te vervallen.

Als je al lang geleden bent getrouwd en toen niet getrouwd bent onder huwelijkse voorwaarden ben je inderdaad getrouwd in gemeenschap van goederen.
Wil je alsnog andere afspraken maken, dan moet je alsnog naar de notaris om huwelijkse voorwaarden te laten opstellen.
Toegevoegd op 27 mei 2018 09:49: tekst