Hoe kan ik oude dienstmaat van mijn vader opsporen?

Mijn vader van 76 heeft sinds vorig jaar contact met oude dienstmaat. Door dit contact vroeg mijn pa zich af hoe het met een andere man uit die tijd ging. Hij vroeg mij of ik dit via Internet kon uitzoeken. Enkele gegevens heb ik zoals de naam, de regio waar man woonde en beroep dat man uitoefende na diensttijd. Hoe pak ik dit beste aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Poet
10 jaar geleden
heb je die naam al gegoogled?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er zijn diverse facebookgroepen voor veteranen en veteranen die andere veteranen zoeken. Nu is de kans dat iemand van rond die leeftijd erop zit wat klein, maar... de allerbeste tip:
neem contact op met het veteraneninstituut in Doorn. Zij hebben actuele lijsten met adressen van veteranen. Zij weten vast een manier om jullie met elkaar in contact te brengen. Veteranendag in Den haag is ook een aanrader (juni)

Het beste antwoord

Je zou het kunnen proberen via http://www.dienstmakkers.nl/rs6/homepage.asp?atp=dienstmakkers

En anders google en misschien dat er familie van hem op facebook zit,deze kun je dan een p.b. sturen met de vraag of het familie is van .......
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Google en Facebook al bekeken en mensen benaderd maar nog geen reactie. Ik heb me wel bij de site die u aangaf gemeld, bedankt voor de tip.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor dit advies

Andere antwoorden (3)

Het lijkt mij een kwestie van telefoonboek erbij pakken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een naam die wat vaker voorkomt en mijn vader weet niet meer de exacte woonplaats helaas.
Er zijn verschillende tv programma's waarbij zij mensen voor je opsporen.
Je zou een oproep kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Facebook.
Echt, facebook.

Schrijf een aantal mensen aan met die achternaam en vraag of ze hem kennen.
Er is zelfs een kans dat je hem zelf direct op facebook vindt.