Volgens documenten uit het gemeente archief waren mijn voorouders "Kramer in Galanteriën" van beroep. Wat houdt dit in?

Ik begreep dat het een reizend venters vak is, later zijn ze ook de kermis op gegaan. Maar wat zijn galanteriën nou precies? Ik kan er weinig over vinden op internet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Galanterieën is de collectieve benaming voor allerlei voorwerpen van weelde, artikelen van mode en smaak, sierlijke snuisterijen enz., ter versiering van de woning, of ook tot opschik en tooi.
Ze waren dus reizende verkopers van sieraden, snuisterijen en mode-accessoires zoals handschoenen en waaiers.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks!