Mijn stiefzoon beschadigd spullen in huis, wat doen?

Hij is 12 jaar, maakt opzettelijk krassen op tafel, vindt inkt lijnen terug op mijn lakens. Hij was begonnen toen hij vier was. Alles bekrassen. Het was gestopt, maar sinds ik werk doet hij het weer. Hij is dan met zijn broer en mijn echtgenote alleen in huis.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Familie
2.1K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zijn dus twee vrouwen die voor het kind zorgen. Misschien laten merken dat u veel van hem houdt. Vraag uw kind eens of hij u erg mist als u weg bent. U schrijft namelijk dat het weer begonnen is sinds u buitenshuis weer werkt.
Praten met uw zoontje, vragen en praten en een knuffeltje.
tinus1969
4 jaar geleden
Via huisarts je laten doorverwijzen naar een psycholoog of vergelijkbare therapeut.
Pieterke
4 jaar geleden
Dat kind zoekt aandacht en heeft hulp nodig. Praat met hem zoals JoanDarc ook zegt en zoek zonodig hulp bij een (kinder)psycholoog.
Castle
4 jaar geleden
Hij heeft dus nog begeleiding nodig. Is er iemand die op hem past en hem voldoende aandacht geeft?

Antwoorden (1)

In veel plaatsen kun je kosteloos je probleem bespreken met een professional die je van advies kan dienen. Kijk even bij de GGD in je omgeving. Als voorbeeld de link uit NoordHolland.
Voor alle vragen over opvoeding of ontwikkeling van kinderen tussen 0 en 18 jaar, kun je terecht op onze opvoedspreekuren in de regio's KvNH, Alkmaar en WF.

Maken van een afspraak voor het opvoedspreekuur

bel 088 - 01 00 550
Tijdens werkdagen bereikbaar van 08.30-16.30 uur.

Je mag je opvoedvraag ook Mailen.