Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de broer van mijn zwager van mij?

Is er een naam voor de verhoiuding/relatie tussen een zwager's zus of broer en mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Familie
14.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

'Je zwager's broer/zus'

Toegevoegd na 3 minuten:
Er is dus geen aparte benaming voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat is gewoon de broer van jouw zwager, jullie hebben geen familieband
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft geen naam, je zou dus gewoon kunnen zeggen, dat is de zwager van mijn zus/broer.

Aanverwanten (ook: aangetrouwd)

Uw aanverwanten zijn alle personen die getrouwd zijn met een bloedverwant van u en alle personen die een bloedverwant zijn van uw man of vrouw. (Personen die getrouwd zijn met een bloedverwant van uw man of vrouw zijn geen aanverwant van u. Concreet: de man van de zus van uw man of vrouw is niet aan u verwant!)

Kortom, de broer of zus van uw zwager dus ook niet.

http://www.voorouders.net/help/verwantschappen/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er is geen verhouding of relatie. Het is gewoon een familielid van je zwager, die zelf aangetrouwd familie van je is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een medemens m/v
dubbel aangetrouwd dus totaal geen familie.Overigens zijn we binnen 25 generaties zo ongeveer allemaal aan elkaar verwant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een bekende van jou die je waarschijnlijk wel eens tegenkomt al je bij je zwager op bezoek bent als die zijn verjaardag viert, en misschien ook wel als je de verjaardag viert van je zus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt helemaal, wat hier boven staat. Als hij de broer is van de man van jouw zus, is hij geen familie, en is er geen naam voor.

Maar de andere varianten:
De broer van jouw MAN is ook jouw zwager.
Dan is de broer van jouw zwager dus JOUW MAN!

De broer van jouw vrouw is ook je zwager. en diens broer is ook een zwager! Dat zijn beide dus broers van jouw vrouw! En allebei zwagers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een meer algemene benaming voor de groep als geheel is natuurlijk 'schoonfamilie'. Voor verschillende personen is bij mijn weten geen speciale benaming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding