Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe omgaan met liefdesverdriet?

Toen ik 17 was zag ik een leuk meisje op school Had haar een stuk of 3 keer gezien in de pauze. Ik dacht bij mezelf zo die is wel leuk. En ik vond haar oprecht leuk. Ze zat niet bij mij in de klas en wist ook geen naam of iets dergelijks. Ik was toen best verlegen.
Een hele tijd ging voorbij en ging door met mijn leven en studie.
Op een gegeven moment zat ik een keer in de pauze in de kantine op een verwarming. Toen er opeens 5 meiden op me afkwamen. Ik raakte nogal overdonderd. Ze zeiden, ja zij vind je leuk? (en ze wezen naar dat meisje wat ik regelmatig in de pauze zag en waar ik een oogje op had) Echter was ik zo overdonderd dat ik geen woord kon uitbrengen. En omdat ik verlegen was wist ik niet hoe ik hiermee om moest gaan. Maar ik vond haar natuurlijk wel leuk. Dus ik zei iets van ja? tegen die meiden. Ja zeiden ze. Maar ik weet niet wat er gebeurde maar ik liep gewoon weg.... naar de les oid.

Maar nu heb ik daar nog steeds spijt van. Dat ik niet het gesprek toen ben aangegeaan. IK dacht bij mezelf. ok. leuk dat zij mij ook leuk vind. De volgende keer als ik haar weer zie zal ik op haar afstappen en zeggen dat ik haar ook leuk vind.
Probleem is dat ik haar nooit meer gezien heb na die tijd. Zo zonde. Ik heb daar nu nog steeds spijt van. En ik weet ook geen naam omdat ik geen gesprek met haar ben aangegaan. WIe kan mij helpen..? Hoe moet ik hier nu mee omgaan..? Ik vind het echt lastig.

5 maanden geleden
in: Dating
jc54
5 maanden geleden
Soms moet je je verlies accepteren en verder gaan met je leven. Een les voor de volgende keer........
TurfGraver
5 maanden geleden
En nu ben je 60?
Wie weet kom je haar nog eens tegen en krijg je een nieuwe kans.
Pommerd
5 maanden geleden
Zie je die 5 meiden die jou vertelden dat ze jou leuk vond nog wel eens? Zo ja, dan zou ik naar hun toegaan en zeggen dat je dat leuke meisje nooit meer ziet en of zij misschien weten waar ze is.
Ritsuka
5 maanden geleden
Als je merkt dat je hierover blijft malen, ga dan eens naar een praktijkondersteuner GGZ, dit kan via je huisarts. Hij/zij kan je helpen.
tinus1969
5 maanden geleden
Inderdaad, hoe lang geleden is dit? Vorige maand of vorige eeuw?
Ritsuka
5 maanden geleden
@tinus1969 als 1988 uit de gebruikersnaam het geboortejaar is was het zo'n 20 jaar geleden
Antoni
5 maanden geleden
Vele, vele malen Forever Blue van de Little River Band luisteren helpt misschien ook: Sometimes I close my eyes and drift away
I can't forget the things I didn't say
I chose a life that took me away from you
And I will be forever blue Beknopte vertaling: Ik zal altijd verdriet hebben om de dingen die ik niet zei.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als ik het zo inschat is dit een gemiste kans, maar daar kun je niets aan doen. Heb zo het vermoeden dat het meisje dat je leuk vond erg van al die aandacht geschrokken is; vooral de context waarin ze die aandacht kreeg.

Rustig laten gaan. Als ze je inderdaad leuk vindt dan kán het zijn dat ze nog eens contact met je probeert te zoeken. Je hebt alleen de schijn tegen: je liep weg en dat kwam waarschijnlijk niet positief op haar over.

In het ergste geval hebben die meiden haar een loer willen draaien en was jij het mikpunt omdat ze doorhadden dat jij naar haar keek. Dan was er van wederzijdse belangstelling waarschijnlijk geen sprake. Zo rot als het kan voelen: leg je erbij neer, laat zien naar de buitenwereld dat je je leven op orde hebt want dat dwingt respect af.
Klein kansje dat ze dat waarneemt en contact met je zoek.
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Hoe wrang dit ook mag klinken, ik denk dat je het los moet laten. Het is zo lang geleden, de kans is zeer groot dat zij al getrouwd is, kinderen heeft etc. Misschien leeft ze niet eens meer. Bovendien, als je toen al niet wist wat te zeggen, denk je dat het nu dan niet nóg veel ongemakkelijker zal zijn? Move on!
(Lees meer...)
5 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing