Er staat nog wel een enkele contactadvertentie in de krant, maar niet meer zoveel als voor internet. Nu kun je een relatie zoeken via een datingbureau / relatiebemiddelingsbureau zoals ematching, mens-en-relatie, 50plusmatch, tinder, en er staan zelfs ook wel contactadvertenties op Marktplaats.. Mogelijkheden genoeg!
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
In welke krant staat dan nog een contactadvertentie-rubriek?
SentWierda
een jaar geleden
@SimonV. In elke krant staat een contactadvertentierubriek. In NRC heet die o.a. 'Man zoekt Vrouw', 'Vrouw zoekt Man' en 'Kennismaking' (elke zaterdag).
In de Volkskrant/Trouw/Parool: 'Contacten' (elke zaterdag).
SimonV
een jaar geleden
Je hebt gelijk! Artikel Volkskrant 2020:
"Dus plaatsten we op 1 februari een advertentie in de Volkskrant, het Parool en Trouw: ‘Vrouw, 32, ontwerper, Amsterdam. Felblauwe ogen, 1.69m, donkerblond. Is lief, eigenzinnig, humoristisch en creatief. Houdt van cafés, kunst, theater, wandelen en verhalen. Voelt zich met datingapps weer die puber die niet goed is in MSN. Leest mijn toekomstige liefde ook de Volkskrant en heeft hij zin om het gesprek op deze avontuurlijke manier te beginnen?’"
https://www.volkskrant.nl/beter-leven/werkt-een-contactadvertentie-nog-in-tijden-van-tinder-we-plaatsten-er-zelf-een~bd03cb49/
Plus. Onbegrijpelijke min.
HannekeJanssen
een jaar geleden
@SimonV: ik zie ze in ieder geval geregeld in het AD en der Trouw staan. Andere kranten lees ik op dit moment niet.
SimonV
een jaar geleden
Leuk dat de min verwijderd is.
Na eindeloos gezoek ben ik erachter gekomen hoe je een contactadvertentie (mini) kunt plaatsen in de meeste dagbladen (Gelderlander, Trouw, Parool etc.): dat kan via een algemeen e-mailadres van DPG: rubrieken@persgroep.nl
SentWierda
een jaar geleden
@SimonV. Vroeger (jaren zeventig/tachtig) stonden in Vrij Nederland (elk nummer) en de Volkskrant (op zaterdag) tussen de 50 en 150 contactadvertenties. Je viel niet op met zo'n advertentie.
Tegenwoordig zijn deze advertenties een zeldzaamheid en je valt op: dat is een pluspunt!