kan het kwaad om bloed door te slikken wanneer je zwanger bent?

Ik heb vannacht, in mijn slaap een bloedneus gehad en heb dus het bloed doorgeslikt. Kan dit kwaad als je zwanger bent?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
8 jaar geleden
Het is je eigen bloed, je kunt hooguit misselijk worden van het ijzer er in

Antwoorden (1)

Nee, bloed doorslikken kan nooit kwaad., Het wordt gewoon afgebroken in je maag, en alleen als het heel veel is kun je er misschien misselijk van worden, maar daar is bij een bloedneus zelden sprake van. Bovendien is het ook nog eens je eigen bloed ; onschuldiger kan bijna niet.
Zwanger of niet zwanger, dat kan echt geen enkel kwaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plus, helemaal mee eens.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt helemaal, maar "bloed doorslikken kan nooit kwaad" is alleen waar als het je eigen bloed betreft. Bloed van derden is natuurlijk iets anders en kan besmet zijn. (Dit alleen in reactie op het antwoord, niet op de vraag waar het duidelijk is dat het om eigen bloed gaat)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Afgezien van het feit of je dat moet willen, moet het wel een besmetting bevatten dan met iets dat maagsapresistent is, want ook veel ziektekiemen overleven -gelukkig - de maag niet.
Met een wondje in de mond wordt het risico natuurlijk wel erg groot dan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@marleen, in reactie op je reactie hierboven (dan moet het besmet zijn met iets dat maagsapresistent is). Sommige dingen worden al opgenomen in de slijmvliezen. Met deze uitspraak van je ben ik het dus niet helemaal eens.
Verder: +
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb zelf niet zo van die vampierneigingen, maar als je in die mate bloed van een ander drinkt, ben je denk ik sowieso om te beginnen al niet heel gezond.
Maar bij de kinderen heb ik gerust wel eens een bloedende vinger in de mond genomen of een wondje gekust, en ik geloof niet dat dat op welke manier dan ook kwaad kan, hoor.
Hoe dat zit bij zeer ernstige ziektes weet ik niet ; het lijkt me niet de meest voor de hand liggende manier om ze op te lopen ;-)