waarom kan je niet twee keer achter elkaar slikken?

als ik een keer slik, moet ik altijd een tijdje wachten tot ik weer kan slikken. waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (6)

Omdat je dan niks in je mond hebt om door te slikken. Er moet eerst weer nieuw speeksel aangemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat je dan niet voldoende speeksel hebt om door te slikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt net al geslikt, dus dan is er geen noodzaak om meteen weer te gaan slikken. Je speeksel is al weggeslikt, niet waar? Het is behoorlijk nerveus om achter elkaar te slikken. Nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net even geprobeerd en eigenlijk nooit bij stilgestaan. Maar iid waarschijnlijk omdat er geen speeksel is om door te slikken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lukt mij wel om twee maal achter elkaar een slikbeweging te maken, alleen is de tweede een droge slok wat nogal vreemd aanvoelt. De spierbeweging is toch gewoon dezelfde.
Als het bij jou niet lukt zal dat wel een reflex zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink maar eens een glas water. Vooral als je dorst hebt lukt het heel goed om zo'n glas achter elkaar leeg te klokken.