hoelang gaan borst prothesen mee?

in 1987 heb ik mijn borsten laten vergroten, hoelang gaan de prothesen mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Castle
8 jaar geleden
De officiële aanbevelingen stellen dat de levensduur van een borstprothese die gevuld is met siliconengel afhangt van het eventuele optreden van complicaties. Een implantaat hoeft dus niet om de tien jaar vervangen te worden. Het kan veel langer, maar soms ook minder lang standhouden.
Vandaar dat het raadzaam is om om de vijf jaar een klinisch onderzoek te laten doen om mogelijke lekken of breuken op te sporen. Als er vermoedens zijn dat er een lek of een breuk is, wordt traditioneel een MRI genomen. Bron: http://www.e-gezondheid.be/borstimplantaten-hoe-lang-gaan-ze-mee/actueel/1305

Antwoorden (1)

De levensduurte van de borstprothese is afhankelijk van het type en het al dan niet optreden van kapselcontractuur. Sommige prothesen blijven dan 20 jaar ongestoord in het lichaam. De leverancier van de gebruikte borstprothesen (SEBBIN) biedt een levenslange garantie
fremar