Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een doorslag het zelfde als een drevel? Of juist net anders? Ik wil alleen weten hoe een doorslag werkt. Doorslag bedoel ik mee een gereedschap:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Drevel en doorslag zijn idd synoniemen van elkaar. Het is een stalen pen met holle punt, bestemd om een spijker iets te laten verzinken. De holle punt zorgt er voor,dat de drevel/doorslag niet wegschiet en zo het werkstuk beschadigt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mijn weten is een doorslag oa bedoelt om borgpennen ed uit te tikken, niet zozeer om spijkerkoppen te verdiepen.
Overigens: Ik heb daar zelf wel een middenmaat doorslag voor, omdat ik die goedkoper kon krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
drevel komt van drijver (als in nageldrijver) waar je idd de kop van een draadnagel in het hout mee kunt verzinken (spijker zijn gesmeed en vierkant) een doorslag is een zelfde type staafje maar met een holle ruimte om gaten in rubber of leer te slaan (broekriemen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding