hoe duur kost een geldbiljet van zeg maar 500euro

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je er een tientje voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaa zou je wel willen hea :P

Antwoorden (6)

Een paar eurocent......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat denk je van zeg maar 500 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooooooooooooh, hij bedoelt om het TE MAKEN :-)
tja, tis maar hoe je t leest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ik zie het, ik heb al 2 minnen gekregen voor mijn o zo serieuze antwoord.......:-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha - dank je wel, 't lijkt hier soms wel kruis en nulletje
Om te maken een paar cent, om te krijgen 500 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel weinig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
500 eurocent :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zou willen kopen dan betaal je uiteraard 500 euro. Met jouw vraag doel je waarschijnlijk op de intrinsieke waarde.

De intrinsieke waarde van chartaal geld is de waarde van het materiaal waarvan een munt of een bankbiljet gemaakt is. Deze is over het algemeen lager dan de nominale waarde (het bedrag dat op het geld staat).

Je kunt er van uitgaan dat dit minder is dan 1 eurocent. De bankbiljetten worden in grote hoeveelheden gemaakt dus de kosten van de productie van één bankbiljet zijn daarom verwaarloosbaar klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede reactie. Ik weet alleen niet of het echt zo weinig kost. Bankbiljetten hebben tegenwoordig allerlei extra's om vervalsing te voorkomen, dat kost ook wat.
Maar of het nu 1 of 2 cent is, in principe heb je gewoon het goede antwoord gegeven lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook hoe langer hetzelfde bankbiljet in omloop is, hoe goedkoper. Je hoeft dan geen nieuwe te ontwikkelen. Bovendien bedacht ik me dat de intrinsieke waarde niet hetzelfde is als de productiekosten. Bij een zilveren munt is het bijvoorbeeld vaak gelijk aan de waarde van het zilver (afhankelijk van het gewicht).