wat is het verschil tussen westerse en niet westerse allochtonen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Antwoorden (3)

Officieel alleen hun afkomst
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Westerse allochtonen zijn mensen die afkomstig zijn uit de Grieks Helleense beschaving. Via het groot Romeinse rijk is dat grofweg Rusland en Europa, ook de Arabische beschaving heeft grote elementen van de Grieks-Helleense beschaving in zich. Het christendom speelt ook een belangrijke rol, doordat de romein Paulus deze religie binnen het romeinse rijk heeft gestart en het christendom later de officiele religie is geworden binnen het romeinse rijk.

Door een combinatie van kolonisatie en onderwijs heeft deze beschaving zich wereldwijd verspreid naar continenten als Australie en Noord- en Zuid-Amerika. Afhankelijk van de mate van beinvloeding door deze cultuur kun je iemand een westerse of niet westerse allochtoon noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook een simpel antwoord geven:
Niet-westers: arabische,aziatische,latijns-amerikaanse afkomst
Westers: engelsen fransen amerikanen russen duitsers etc.