Zo spoedig mogelijk met huurauto naar de Cordillera (North Luzon)

Mijn vrouw en ik hebben gisteren tamelijk onverwachts besloten om voor het eerst van ons leven vanaf ongeveer half december tot eind januari 2011 naar de Filippijnen te gaan. Daarbij denken we er vrij nadrukkelijk aan om in elk geval de eerste twee à drie weken een auto te huren op het internationale vliegveld van Manila. Omdat wij dan vanaf Schiphol een behoorlijk lange en dus pittige vliegreis via Bangkok en Taipei met China Airlines achter de rug hebben, willen we de eerste nacht niet al te ver vanaf het vliegveld een (midrange?) guesthouse zo landelijk mogelijk in noordelijke richting (North Luzon) proberen te vinden. Wij houden namelijk aanzienlijk meer van rust én natuur dan van de door ons verwachte hectiek van de miljoenenstad Manila. Wie heeft tips voor een goede slaapplaats, niet al te ver rijden vanaf het vliegveld?

En wat kunnen wij het beste doen: alvast vanuit Nederland een auto proberen te huren of "gewoon" ter plekke op het vliegveld? Bij Avis, Hertz, Budget, JR Rent A Car, Triple A Car Rental (als deze laatste nog bestaat, want ik kan voorlopig géén website daarvan op internet vinden) of wellicht nog een ander betrouwbaar autoverhuurbedrijf met een goede prijs-kwaliteit-verhouding?

Met vriendelijke groet: Edo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Koop een Lonely Planet reisgids.
een reisgids die oorspronkelijk vooral onder rugzaktoeristen grote bekendheid genoot, maar nu ook bij het "grote publiek" bekend is. De gids, die in het Engels geschreven wordt, maar ook vertalingen in andere talen kent, geeft overzichten van bezienswaardigheden en overnachtingsmogelijkheden. Ook worden restaurants, cafés en discotheken beschreven.

Kost maar 21 eur bij Bol.com

Een andere goede internationale reisgids met soortgelijke uitgebreide informatie kan natuurlijk ook.