Krantenartikel terugvinden..

Ik ben afgelopen week op een kamp van stichting ster geweest 'Stay Strong 1'. En dat staat ook in het Nederlands Dagblad, met een foto. Maar ik google het enzo. Maar ik kan het gewoon niet vinden, met die foto erbij. Anders zou ik moeten registreren, en moeten gaan betalen. Een andere journalist was ook nieuwsgierig, en is toen ook langsgeweest. En diegene was voor alle regionale kranten! Ik wil al die krantenartikels heel graag zien, en uitprinten :). Maar ik weet niet waar, ik het kan terug vinden?? Zonder te betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb geen Nederlands Dagblad account, niets betaald en ook niets geregistreerd, maar ik kan er gewoon komen via Google nieuws. Het is niet compleet te lezen, maar de foto staat er gewoon bij.

Werken aan weerbaarheid
door Rosanne de Boer

'Als sterren stralen op de rode loper. Dit is ons moment of fame... Stay Strong', zingen de deelnemers van het eerste Stay Strong-kamp. Stichting De Ster organiseert deze herfstvakantie een kamp voor onzekere tieners die meer zelfvertrouwen willen.

Ze leren niet alleen hoe je voor jezelf opkomt en vrienden maakt, maar ook hoe je een film over die onderwerpen schrijft en opneemt.

,,Dames en heren, het is zover. We starten met ons filmscript.'' Twintig ogen kijken verwachtingsvol naar regisseur Erik Dekker in de huiskamer van Jeugdbuitenverblijven in Nunspeet waar Stichting De Ster het kamp deze week houdt. Na een ochtend vol theorie over sociale vaardigheden - in het programma aangeduid als masterclass - hebben ze zin om aan de slag te gaan. Aan het eind van deze week gaat hun film in première. Elke dag zullen ze een deel opnemen. Twee meiden maken tijdens Dekkers uitleg pijpenrager-poppen. Ze vertellen zich beter te kunnen concentreren als ze iets hebben om te fröbelen. ,,De situatie die we filmen, is als volgt: een meisje of jongen wil bij een groep horen, maar wordt buitengesloten. Hebben jullie ideeën over waar de groep is? Ik zie al vingers.,, De tieners zitten vol ideeën. In enkele minuten staat een verhaal met diverse scènes op Dekkers bord. Hij legt uit hoe je een storyboard maakt. Dekker komt uit de toneel- en filmwereld en vertelt de tieners weetjes over Dik Trom die vanaf 8 december op het witte doek te zien is."

Tot zover staat het op de site, en als je meer wilt lezen, moet je betalen. Maar ik ben er van overtuigd, dat als je even belt met het ND, en vertelt dat jij hebt meegewerkt aan dit artikel, je direct gratis die krant krijgt toegestuurd. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het kan heel goed dat het niet gratis terug te vinden is.
Zonder registratie kun je sowieso niet in het ND-archief zoeken, en per 30 oktober wordt hert raadplegen van het archief ook duurder (ook online).
Dus of rap registreren en kijken of het toch te vinden is, of anders misschien het ND benaderen om te vragen of je een exemplaar kunt aanschaffen van die datum (als je die tenminste weet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je nog eens krantenartikelen wil terugvinden: kijk in de krantenbank. Helaas is die wel alleen te raadplegen vanuit de bibliotheek. Vanuit de Krantenbank kan je artikelen van een heel aantal kranten terugvinden, van 1991 tot nu. Helaas is het Nederlands Dagblad niet één van die kranten.