wat is correct: grond wordt transporteerd van a naar b of grond wordt getransporteerd van a naar b

wordt transporteerd duidt op iets wat nog gaat gebeuren, wordt getransporteerd wekt de schijn dat iets al gedaan is, maar dat is niet zo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Correct is: 'Grond wordt getransporteerd van a naar b.'
'Getransporteerd' is het voltooid deelwoord van 'transporteren'.

De vervoeging van 'transporteren' is als volgt:
ik transporteer
hij transporteert
wij transporteren
ik transporteerde
wij transporteerden
ik heb getransporteerd (en dus ook: grond wordt getransporteerd)

'Transporteerd' bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het moet zijn: wordt getransporteerd.

Getransporteerd is het voltooid deelwoord van transporteren.

'Wordt transporteerd' = geen correct Nederlands.