Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Aangereden, wie gaat de dokterskosten betalen?

Een goeie vriendin van mij is aangereden een tijdje terug. De tegenpartij erkent dat het haar fout is. Maar nu loopt mijn vriendin in de ziektewet, en ziekenhuis in en uit. Ze moet alle rekeningen zelf betalen/voorschieten en dat loopt ondertussen al dik in de 1000 uries. wat zijn de mogelijkheden voor haar? Ze is een alleenstaand moeder, en kan de kosten niet meer dragen. Dus als iemand iets weet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
349

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zeker als de aansprakelijkheid erkent is: gauw een letselschadebureau inschakelen. Dat kost je niks, de tegenpartij betaald dat. Dus hoe meer ze tegenstribbelen, hoe meer het HEN kost.

Rekeningen direct doorsturen, niet voorschieten. En de rest pas betalen als jij de vergoeding binnen hebt. Voor de gevallen waarin dat niet gaat, kun je een voorschotregeling met de verzekeraar van de tegenpartij treffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is zeker, kan echt lang duren. Maar juist daarom is deskundige hulp nodig, iemand die alle mogelijkheden kent. En dat betaalt de tegenpartij, dus....

Andere antwoorden (5)

Ik hoop dat ze een rechtsbijstandverzekering heeft... Anders is ze gewoon de pineut en moet ze zelf de rechtszaak betalen. Er zijn dacht ik wel stichtingen die bijstandsmoeders in zulke gevallen mogelijk willen/kunnen helpen.

Je recht halen in Nederland is echter een farce voor de minder bedeelden - je hebt een berg geld nodig voordat je je recht kunt halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de tegenpartij erkent en zij draait nu voor alle kosten op zou ik zo zeggen maak er een zaak van.
en waarom betaald de verzekering dit niet gewoon. als letsel is aangebracht door anderen dan uzelf zijn zij verantwoordelijk voor de gevolgen lijkt mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een goede letselschade-expert... Die regelt eerst zijn eigen honorarium, maar dan wel meteen daarachter aan jouw zaken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze is toch verzekerd?

Zodra ze een rekening krijgt deze direct opsturen naar de verzekering maatschappij.

En de rechtsbijstand inschakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze een ziektekostenverzekering heeft zou die normaal de kosten moeten betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding