Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang na aankoop van een artikel kun je geld van aankoop terug vragen omdat de service dermate slecht is dat ik er misselijk van word ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
645

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het terug vragen van geld voor een dienst of product is afhankelijk van de klacht.

Als het artikel gewoon goed werkt en u heeft het gekocht maar bent niet blij met de kleur achteraf dan zal geld terug krijgen moeilijk worden. Het product werkt immers naar behoren.

Geld terug vragen kan in de regel alleen als een artikel niet conform de afspraak werkt, dus stuk is.
Mocht dit het geval zijn dan krijgt de winkel nog (gemiddeld) 2 weken de tijd om het product naar tevredenheid van de klant te vervangen of te repareren.

Na deze 2 weken en het product is niet meer vervangbaar of repareerbaar dan kan de winkel overgaan op terug gave van het geld. en word de koop ontbonden.

In de praktijk werkt deze regeling vaak soepeler dan omschreven, maar is per winkel verschillend.

Mocht u een aankoop hebben gedaan ruil het dan om binnen de aantal dagen die vermeld staan op de kassabon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt het nu over twee dingen:
1) Het artikel zelf
2) de service.

Als het artikel zelf hartstikke slecht is en niet doet wat je ervan verwacht, dan kun je het terug brengen tot aan het moment dat de garantie verloopt, maar in dat geval zul je eerder een nieuw product terugkrijgen dan je geld.

In het geval je iets gekocht hebt, waarbij je duidelijk afhankelijk bent van diensten die erbij geleverd worden is er ook niet echt sprake van direct je geld terug kunnen krijgen.
Je zult je problemen eerst met de persoon die de service verleend moeten bespreken, vertel hem wat er niet bevalt en hoe hij het in jouw ogen beter kan doen. Lost dit niets op, vraag dan zijn baas te spreken.
Mocht het dan nog niets opgelost hebben, dan ben ik bang dat het bedrijf nog steeds niet geneigd zal zijn je je geld terug te geven en heb je kans dat je een consumentenbond in moet schakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7 tot 8 werkdagen met bon. Mits anders op de bon staat vermeld. bv met software of etenswaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding