en omgekeerd, mag een dierenarts mensen behandelen? dacht niet, maar in noodsituaties? Kan hij/zij dan toch nog vervolgd worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Je geeft het zelf al aan, een noodsituatie. Je bent zelfs verplicht, als het in je vermogen ligt, je medemens in noodsituaties te helpen, al ben je automonteur. Als degene die je helpt tevens (dieren) arts is is alleen maar meegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan die dierenarts dan niet vervolgd worden, waarom zou hij/zij? Hij/zij handelt dan toch gewoon naar beste kunnen? Je hebt het over noodsituaties, dat zegt genoeg lijkt me. Al ben je een volstrekte leek op medisch gebied en je gaat iemand verzorgen die in nood verkeert, ben je dan strafbaar? Integendeel, dan ben je een held.