Hoe kan ik zwarte katoenen kleding het beste bleken?

Ik heb een aantal saaie shirtjes waar ik wat leuks mee wil gaan doen, tie-and-dye of met de hand er wat patroontjes op schilderen. Alleen zijn ze zwart, dus moet ik het bleken ipv gewone verf te gebruiken.
Wat kan ik het beste gebruiken om die delen wit te maken, op een manier dat de stof het minst beschadigt? Lichtgrijs is overigens ook oke, als helemaal wit niet lukt.

Toegevoegd na 2 uur:
Tips over hoe je shirtjes op een andere manier kan oppimpen hoef ik niet te weten, ik wil alleen weten met welk materiaal ik het beste kan bleken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
29K

Antwoorden (4)

Ik denk niet dat het mooi wordt van bleken. Als je een beetje handig bent kun je er kraaltjes opzetten. Of leuke knopen, dat werkt wat sneller
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt mijn smaak.
anneliez
13 jaar geleden
Het was maar een idee, ik ging er vanuit dat gevlekte shirts ook je smaak niet zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat is geen probleem. Ik ga ze sowieso niet helemaal bleken, alleen stukjes, dus dan maakt het niet uit als het vlekkerig wordt.
Bleken is de enige mogelijkheid, maar ik denk dat je beter een paar nieuwe witte shirts kan kopen. Maar dat dacht je al he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze toch leuk pimpen ,met hotfix steentjes (zoals de shirtjes van Gerard Jolink) of je koopt tranfervellen bij de Hema print daar een leuk plaatje op en strijk het op je shirt,
je kan ook eens testen met het oudste shirtje wat het in gloor gaat doen .
Of strijk er een paar leuke opstrijkapplicaties op !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leg ze in een bak of bad met bleekwater.
De kleur word lichter, maar nooit wit natuurlijk.

Donkere stiksels kleuren ook niet lichter,deze blijven waarschijnlijk gewoon zwart maar dat is best leuk als effect.
Meestal word de kleur richting licht rood of groen.

Ook is het leuk om bijvoorbeeld delen heel strak met een touwtje vast te binden ( plukken stof en dan een draad er om heen winden) Deze worden dan niet helemaal gebleekt maar meer als batik vlekken gebleekt.

Heb je problemen met de shirtjes omdat ze lichter geworden zijn met wassen, dan zou ik ze gewoon weer een zwart verfbadje geven met dylon kleding verf.
Eventueel daarna zijn ze leuk op te pimpen met kraaltjes, lapjes stof etc.

Toegevoegd na 10 minuten:
Gewoon dikke bleek of bleek water.
Een flinke scheut in het water doen, In een bad die 10 c.m water heeft gooi ik meestal 1/3 fles in, meestal bleek ik zo mijn witte kleding die vlekken heeft of goor is geworden bij het vele wassen. ( kijk uit met je kleding die je dan aanhebt dat je dus niet spettert hierop)
En zorgen dat je kleding goed onder het water staat, af en toe roeren is ook wel goed dan trekt de bleek goed overal in. Hoe langer je het laat staan hoe beter maar ongeveer een nachtje is prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat gebruik je dan als bleekwater?
Dat is namelijk wat ik wilde weten.