Kleineren is als je anderen naar beneden haalt om er zelf beter van te worden, en daarom doe je het dus. ;)
Misschien is het om er bij te horen, dat is hetzelfde met roddelen. De grootste reden dat je dat doet is om beter in de groep te liggen, maar goeie vraag. Het slaat eigenlijk nergens op dat er zoveel wordt getreiterd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt er op goeievraag dan getreiterd? +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet dat ik weet ;)
Ik vind dat jij een goeie vraag stelt, als je dat bedoeld.
tevens ligt het intelligentieniveau hier hoger, misschien ook een reden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meeste plusjes dus beste antwoord!

Andere antwoorden (5)

"zorgen dat iemand minder waard lijkt dan hij of zij is. Synoniem: vernederen"
[Bron: Encyclo]

En waarom je dat dan doet... Tsja, soms uit wraak, omdat je iemand haat, omdat het gewoon een irritant persoon is?
Dat ligt er natuurlijk ook aan in welke situatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is eigenlijk het zelfde als pesten
mensen doen dat omdat ze zich daardoor beter voelen
of omdat ze onzeker over zich onzeker over zich zelf voelen
zoiezo niet goed om te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mensen kleineren om zichzelf machtig over iemand te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij stelt slechte vragen en weet niets van GV.

Omdat je het vroeg.

(dit is een voorbeeld hoor niet gebaseerd op werkelijkheid)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleineren is feitelijk anderen kleiner maken of laten lijken.

Soms doen mensen het met opzet, zoals al genoemd is om zelf beter van te worden.

Ik ken echter mensen die zo vol van zichzelf zijn en alles wat ze zelf zoveel beter vinden. Die kleineren anderen zonder dat ze er erg in hebben.

Als iemand vertelt hoe hij iets doet bijv, zeggen ze, o nee joh dat is echt niet goed hoor, ik weet het veel beter dat doe je zo en zo. Dat die ander dan een rotgevoel heeft hebben ze niet eens door, ze zijn alleen trots dat ze het weer even beter wisten