is er een remedie voor een 13jarige kat die na de verhuizing té aanhankelijk is geworden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Nee, voor zover ik weet is die er niet anders dan heb naar buiten te zetten... Wat ik wel weet is dat katten, na mate ze ouder worden, steeds meer aanhankelijk worden. Wellicht dat de leeftijd er bij jouw kat ook toe doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een 13-jarige kat is een verhuizing erg ingrijpend : alle vertrouwde luchtjes en plekjes zijn wég, en niets ruikt meer naar de kat, zoals alles in het oude huis dat wél deed.
Het enige vertrouwde ben jij (en je familieleden in huis)
Ik denk, dat die ietwat overdreven aanhankelijkheid vanzelf weer normaliseert, als je kat wat meer gewend is aan de nieuwe omgeving, en vooral, als de kat na zo'n 6 weken ook in de nieuwe omgeving op stap kan - als het een buitenkat is, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn kattenspeeltjes met kattengras er in. Sommige katten worden er bijna gek van als ze dat ruiken. Gek van enthousiasme wel te verstaan. Misschien de moeite waard om eens te proberen.
jc54