Ongelijk geluid op hoofdtelefoon iPod Touch?

Enige maanden gelden heb ik een (nieuwe) iPod Touch gekocht. (32 GB
> versie). Er zit een hoofdtelefoon met spraakherkenning bij. Nu valt
> het me op dat de muziek aan de linkerkant van de hoofdtelefoon veel
> helderder en duidelijker binnenkomt dan aan de rechterkant. Aan de
> linkerkant is het geluid ook harder. De microfoon voor de
> spraakherkenning zit aan de rechterkant.
>
> Het ligt overigens niet aan mijn oren, dat ik dit verschil hoor, want
> als ik de oordopjes andersom doe, dus links in het rechteroor en
> omgekeerd, is het net andersom.

> Ik kan geen mogelijkheid vinden om het geluid in balans te brengen.
> Volgens mij zit die mogelijkheid niet op de iPod.
>

> Is deze klacht algemeen bekend, of is het een fout in mijn exemplaar?
> Wie kan me hierover informeren?

Jenneke van Opijnen.
>

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

Hallo Jenneke,

Ik heb dezelfde iPod, sterker nog: ik typ er nu op!
Maar het is een veel voorkomend probleem bij de oortjes van Apple, simpelweg omdat ze niet zo heel goed van kwaliteit zijn. Zelf heb ik bij de aanschaf van de iPod sennheiser oordoppen gekocht. Deze zijn rond de 30 euro, en ALS ze dan stukgaan kun je ze opsturen en krijg je binnen een week nieuwe.
Apple geeft helaas geen garantie op hun oordopjes. Het kan ook zijn dat het gat waar je de oordopjes insteekt kapot is, dit kun je controleren door er oordopjes in te steken waarvan je zeker weer dat ze goed werken.

Mvg,