Welke straf krijgt een wapenvergunninghouder als de politie hem/haar betrapt met een geladen pistool op zak?

Bijvoorbeeld tijdens preventief fouilleren op straat. Ik doel hier dus niet op het gebruik van het wapen, maar enkel het dragen ervan. Dus bijvoorbeeld in een holster onder de kleding, of in een rugzak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik heb in de tijd een overbuurman gehad die is gesnapt met wapentuig in zijn auto. Hij heeft toen 6 maanden gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ten eerste ben je vergunning kwijt en hem terug krijgen kun je wel vergeten.
de rest verteld de rechter wel.
tis geen pretje dat kan ik je wel vertellen.
als je een vuurwapen bezit , dan ben je aan veel regeltjes gebonden , dat hoor je te weten.
en terecht vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je je vergunning kwijt bent, is logisch. Maar wat de rechter vertelt, is nu precies wat ik vroeg. Niet dát hij iets vertelt, maar wát.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan niet in het hoofd van een rechter zien.
tis maar net wie je krijgt.
en wat het verweer is.
een voorspelling durf ik niet te geven.
Dat ligt een beetje aan de bui van de agent. Vaak kijken ze niet eens of het geladen is.
En ook aan wat voor vergunning je hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de min is van mij.
het eerste wat je doet met een vuurwapen , is kijken of het geladen is.
het gaat om je eigen veiligheid.
en als een agent een ding ziet wat op een vuurwapen lijkt , pakt hij direkt zijn eigen.
volkomen terecht.