Is het niet handiger om bij het inloggen, het woord gebruikersnaam en het voorbeeldwachtwoord te verwijderen als je erop klikt (bij GV)?

Nu moet je het zelf verwijderen.
Niet dat het veel moeite is ofzo, maar op een of andere manier doe ik het vaak fout (vooral bij het wachtwoord verwijderen) waardoor ik met een verkeerd wachtwoord inlog. En het lijkt me gewoon ietsje handiger.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inloggen? Dat doe je toch gewoon automatisch? Met een cookie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap geen kont van je vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onzin, de vraag is helder genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, duidelijk lijkt me zo...

Het beste antwoord

Ik heb dat probleem meestal niet.

Ik log niet automatisch in - paranoia, ik laat mijn gegevens niet door mijn computer onthouden, teveel gevallen waarin een andere webpagina dat stiekem heeft kunnen opvragen.

Ik klik in het veld Gebruikersnaam. Meestal wordt dat veld dan automatisch leeg. Dan begin ik meteen met het typen van mijn gebruikersnaam. Heel soms wordt het veld niet vanzelf leeg. Dan doe ik Control-A, direct gevolgd door het typen van mijn gebruikersnaam (eerst de standaardtekst wissen is niet nodig). Gaat dus heel snel.

Dan met Tab naar het veld voor het wachtwoord. Dat wordt bij mij *altijd* meteen leeg, dus kan ik direct mijn wachtwoord intypen. Dan een Enter, en ik ben ingelogd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad... De functie CTRL+A (of shoft+home) is een handige functie die ik computerleken vaak NIET zie gebruiken: dan pakken ze de backspace toets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie mensen ook vaak de Backspace of de Del gebruiken nadat ze Control-A (of Shoft-Home) hebben gebruikt. Nergens voor nodig, gewoon beginnen met typen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij verdwijnt tekst inderdaad zodra ik het veld 'gebruikersnaam' selecteer. De enige keren dat dat niet gebeurt, is als ik ongeduldig ben wegens de trage internetverbinding op mijn werk, en de pagina nog niet geheel is gedownload voordat ik het veld selecteer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, een reactie war ik wat aan heb.
Gek dat het bij de een wel vanzelf veranderd, en bij de ander niet. Bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (4)

De meeste mensen loggen automatisch in met een cookie. Maar ik denk niet dat het handiger is om het te verwijderen. Immers een ieder die het ziet staan weet wat de bedoeling is. Ik denk niet dat het erg verwarrend of lastig is dus ik vind van niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een schurfthekel aan ongevraagde bestanden op mijn PC, waaronder ook cookies. De 3 cookies op mijn PC die wèl nuttig zouden zijn, delven 't onderspit middels mijn instelling 'cookies verwijderen na 't afsluiten van de browser'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met CCleaner kun je instellen dat die 3 nuttige cookies blijven staan en de rest wordt verwijderd.
Ah, je bedoeld boven in beeld als je de pagina opstart, de zogenaamde snelstartfunctie.

Als je op Login klikt net boven de tekst: Top 5 van deze week (links in het scherm), dan kom je bij een Loginscherm.
Afhankelijk van je browser en of je er ooit voor gekozen hebt wachtwoorden te laten onthouden, zal daar je gebruikersnaam en je verborgen wachtwoord getoond worden, zodat alles dat je moet doen is op het woord inloggen klikken. Je hoeft daar dus niets te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, vind het prima zo. Mozilla onthoud al mijn wachtwoorden meer heb ik niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij apple mac geen probleem . Eén druk op gv en daar zijn we , paraat om een paar ga's te formuleren in een fractie van een paar seconden.