Ja, natuurlijk kan dat maar, neem bijvoorbeeld Nederland, daar houdt de jacht de wildstand op niveau omdat er veel dieren zonder natuurlijke vijanden leven. Deze dieren, zoals wilde zwijnen en reeën kunnen grote schade aanrichten aan boeren gewassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het blijft een moelijk standpunt.
bedankt voor de reackties

Andere antwoorden (2)

Jazeker, alleen dan zou de evolutie veel trager zijn gegaan, omdat er minder selectiedruk was/is.

Toegevoegd na 9 minuten:
Als je de menselijke jacht bedoelt die nu gebeurd in de bossen, dan is ook het antwoord ja, maar de verklaring anders.

De natuur zou gewoon verder blijven bestaan, alle dieren die eerst werden afgeschoten trekken weg uit de bossen waar ze leefden naar de stad, dus de stad krijgt er problemen van, de mensen niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk van wel.
bedenk dat de jagers veel bijvoeren, en zo een overschot creeeren.
ook laten boswachters tamme fazanten los, al mag dat niet, die dan weer afgeschoten kunnen worden, want het zijn er te veel.
zonder jacht vindt dat soort activiteiten niet plaats, waardoor de noodzaak ook minder wordt.
ik denk wel dat er andere maatregelen genomen moeten worden, zoals detectiesystemen voor herten nabij de weg, die willen oversteken.
ook zullen we mogelijk meer dieren zoals vossen in de steden zien.
wel denk ik dat het goed is als de mogelijkheid bestaat dat bevoegde personen ernstig gewonde of zieke dieren kunnen afmaken, maar dat heeft niets met plezierjacht te maken.
ook denk ik dat wij met z'n allen het er voor over moeten hebben dat bijvoorbeeld boeren, die overlast ondervinden, gecompenseerd worden.