Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is de ink van een stift op je huid slecht of kan je er huidkanker van krijgen of zoiets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
25K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee hoor, maar je kunt voor alle zekerheid wel even op de verpakking kijken.

Het is tegenwoordig zo, dat alle mogelijke gevaren bij verkeerd gebruik vermeld moeten worden òf de fabrikant dekt zich met zulke soort meldingen in, tegen claims.
Zelf op een grote plastic zak, waar b.v. een nieuwe TV in zit, staat duidelijk vermeld dat je die zak niet over je hoofd moet trekken, omdat je dan kan stikken. Dat je die plastic zak niet op moet eten, ontbreekt alleen nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik me armen al jaren as kladblaadje, nog steeds niks met me mis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je elke dag en dat 100x pe rdag op dezelfde plaats kliedert met een stift op je huid,zal die er knap geirriteerd raken. Maar kanker? Dan zouden ze waarschijnlijk niet in de handel zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voornamelijk als melkkoetje van de overheid en de mensen krijgen ook wel kanker als ze niet roken.
nee, je kan daar zeker geen kanker van krijgen.
wellicht kan je met de inkt de poriën dichtsmeren en kan je huid minder goed 'ademen'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De inkt van de tegenwoordige balpennen en stiften moet aan bepaalde eisen voldoen. O.a. dat ze niet schadelijk zijn voor gebruikers, zelfs als kinderen een stift in de mond stoppen.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding